• Run
    Äldre 14 Dec 18:09
    1664 visningar
    3 svar
    3
    1664

    Föräldrarutbildning adoption Eskilstuna

    En fråga till er som nyligen adopterat / ska adoptera och bor i Eskilstuna.

    Det finns ju ingen föräldrarutbildning i Eskilstuna utan man är hävisad att gå den i antingen Västerås eller Stockholm. 

    Min fråga till er blir följaktligen vart har ni valt att gå utbildningen? Och var det fler per från Eskilstuna som gick utbildningen tillsammans med er?

    Kram
    Run 

  • Svar på tråden Föräldrarutbildning adoption Eskilstuna
  • Osiris­75
    Äldre 14 Dec 20:47
    #1

    Åhh, va´tråkigt att de inte har kvar kursen i Eskilstuna. Vi gick den o de som höll i den var kanonbra!!!

    Hoppas det löser sig för er.....

  • Äldre 14 Dec 21:32
    #2

    Håller med Osiris, synd att den inte finns kvar.

    Vi gick kursen i Eskilstuna hösten -08 och den var kanonbra! Redan då var den tydligen ifrågasatt av Soc. i E-tuna men vi var mycket nöjda! Hoppas det ordnar sig ändå för er...

    Vi bor i utanför Eskilstuna och har efter att ha köat länge äntligen fått vårat medgivande, om du vill ha kontakt så maila mig gärna privat.

    MVH
    Fabbemam

  • Run
    Äldre 23 Dec 11:00
    #3

    Hejsan och tack för era svar.

    Så de hade utbildningen i E-tuna så sent som 08, synd att de inte har den kvar.

    Vad har ni annars för upplevelser av processen i E-tuna? Hur länge fick ni vänta på att påbörja utredningen? Hur var utredarna mm? (ni får gärna skriva till mig privat om ni inte vill svara här)

    Vi har bara haft det inledande informationssamtalet och det tyckte vi var väldigt positivt, men tyvärr var det inte samma person/personer som skulle ha utredningen.

    *Puffar även för att hör om det är någon mer som är på g i E.tuna*

    Önskar er en god jul och gott nytt år!

    /Run 

Svar på tråden Föräldrarutbildning adoption Eskilstuna