• charmmiss

Vad ska man köpa till 2 o 4 åring i julklapp

Min mamma vill köpa julklappar till barnen och de behöver verkligen ingenting, vi har överflöd av kläder o leksaker, men hon insisterar att hon vill ge dem något, helst vill hon köpa leksaker.

så är det någon som har tips på vad man kan ge dem i julklapp

de har redan
    lego/duplo samt mega blocks
    brio spis
    brio tågbana och racerbana
    bondgård
    dansmatta samt olika keyboards
    massor av olika fisher price leksaker
    Bobby car
    Dockor/dockvagnar/brio läragåvagn.

Det enda jag kommer på är dockskåp men ärligt talat tror jag inte det blir lekt med.

själv har vi köpt v smile tv spel med tecknarstudio till dem i julklapp

mest av allt vill jag bara bli av med alla saker som inte blir lekt med. så jag undrar nu om någon kan hjälpa mig med vad jag ska säga att barnen önskar sig då de själva inte har några önskemål.

• Svar på tråden Vad ska man köpa till 2 o 4 åring i julklapp
  • helene306

Pussel, målarpapper och pennor/kritor, skottkärra (om ni har hus) spade/kratta, Play Doh, målarfärger och penslar, canvastavlor så kan de måla själva, kläder, påslakanset, handduk med motiv, böcker.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • charmmiss
    helene306 skrev 2010-12-14 18:28:05 följande:
    Pussel, målarpapper och pennor/kritor, skottkärra (om ni har hus) spade/kratta, Play Doh, målarfärger och penslar, canvastavlor så kan de måla själva, kläder, påslakanset, handduk med motiv, böcker.
    eftersom att de älskar att måla o pyssla så har vi massor av pyssel hemma. o play doh och målarfärger, skottkärra har dem trots att vi inte har hus
    påslakanset har de oxå flertal då jag syr själv, böcker älskar vi så det finns oxå (har inte plats för mer)
    men tack för tipsen
  • helene306
    charmmiss skrev 2010-12-14 18:31:57 följande:
    eftersom att de älskar att måla o pyssla så har vi massor av pyssel hemma. o play doh och målarfärger, skottkärra har dem trots att vi inte har hus
    påslakanset har de oxå flertal då jag syr själv, böcker älskar vi så det finns oxå (har inte plats för mer)
    men tack för tipsen

Vi har också överflöd av leksaker och pysselgrejer så det är inte lätt. Jag har sagt till mina föräldrar och svärföräldrar att max en julklapp! Det lär de inte hålla ... Rummet svämmar över av pryttlar och jag vill liksom du bara skänka det som aldrig leks med. Det finns andra barn som kan ha roligt med det.

• charmmiss
    helene306 skrev 2010-12-14 18:34:11 följande:

Vi har också överflöd av leksaker och pysselgrejer så det är inte lätt. Jag har sagt till mina föräldrar och svärföräldrar att max en julklapp! Det lär de inte hålla ... Rummet svämmar över av pryttlar och jag vill liksom du bara skänka det som aldrig leks med. Det finns andra barn som kan ha roligt med det.

precis tycker jag med.
    saken är den att hon hade redan köpt saker, men jag sa att hon fick lämna tillbaks dem, hon hade bl.a  köpt magnet bokstäver med tavla till stor tjejen, men hon har redan två inlärningsdatorer så den lär ju inte bli använd.
    tycker det är synd att pengarna går rakt i sjön då de inte leker med sakerna. Tycker pengarna kunde gå in i deras sparkonton istället.
    Jag vet att tjejerna kommer att få minst 5 klänningar var i julklapp, samma sak vid varje jul o födelsedag, och oftast blir de inte ens använda.
  • helene306
    charmmiss skrev 2010-12-14 18:40:05 följande:
    precis tycker jag med.
    saken är den att hon hade redan köpt saker, men jag sa att hon fick lämna tillbaks dem, hon hade bl.a  köpt magnet bokstäver med tavla till stor tjejen, men hon har redan två inlärningsdatorer så den lär ju inte bli använd.
    tycker det är synd att pengarna går rakt i sjön då de inte leker med sakerna. Tycker pengarna kunde gå in i deras sparkonton istället.
    Jag vet att tjejerna kommer att få minst 5 klänningar var i julklapp, samma sak vid varje jul o födelsedag, och oftast blir de inte ens använda.
    Men kan du inte säga detta till din mamma då, att hon sätter in pengar istället eftersom sakerna/kläderna inte blir använda? Vi har sagt detta till mina svärföräldrar men då sätter de in en peng och köper mer grejer ... det var liksom inte det som var tanken. Fast din mamma kanske gör samma?
  • norrlandsflicka

Har dom vintersaker som skidor, skridskor, pulkor, madrass? Det kanske kan vara nåt? Tar iaf ingen plats på barnens rum.
    Fast om ni bor i södra Sverige är ju inte säsongen för sånt så lång som här uppe.

Böcker är ju annars nåt som kan vara bra, blir ju andra böcker eftersom barnen blir äldre.
    Pengar på sparkonto är ju annars det bästa när de har så mycket leksaker.
    Kanske går få din mamma förstå det och att hon inte får ge mer än nån enstaka sak till barnen.

• tessan27

biobiljetter, min 5 åring älskar att gå på bio. var nog första gången när hon var runt 3 år.

presentkort på någon skoaffär, skor beövs väl till våren.

ett besök på något lekland

Magnetbokstäver och inlärningsdator är ju inte riktigt samma sak, min tjej älskar sina bokstäver.

• Agamemnon

Hm, de verkar ju verkligen ha allt. Presentkort på någon upplevelse (äventyrsbad eller så) kanske?

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Vad ska man köpa till 2 o 4 åring i julklapp