• Anonym (fuss)

När är man tsm? Är vi tsm?

När är man tillsammans? Måste man säga det rätt ut för att vara det?

Träffat en kille ca 4 mån, några gånger i veckan per mån. Har träffat en del av hans vänner. Vi har gått ut tillsammans några gånger men mest träffats hemma hos varandra. Haft sex flera gånger. Även pussats "ute i det offentliga" en gång.. Han är gosig av sig när vi är ensamma. Men vi har aldrig pratat om vart vi är påväg..

Skulle det vara fel om jag gick och dejtade någon annan nu? Gick och hade ett ONS? Eller uppenbart flörtade med en bekant?? Jag har inga planer på att göra det direkt men.. men ändå.. Jag vet att ni inte kan läsa hans tankar.. Men skulle vara intressant att höra era tankar kring hur länge men kan dejta utan att vara tillsammans.. Var går gränsen för er?? Anser ni att jag är i ett förhållande?

• Svar på tråden När är man tsm? Är vi tsm?
  • Emmi27

Ärligt talat, det där är skitsvårt. På ett sätt så tycker jag att det är viktigt att man uttalar att man är tillsammans, att man säger hur man känner osv för gör man inte det så blir det som för dig nu, att du helt enkelt inte vet. 4 månader är väl ganska lång tid för att "bara" dejta? Jag dejtade min kille i 2 månader innan jag var redo att säga att jag ville vara tillsammans och innan dess så träffade jag lite andra men sen när jag insåg att jag var kär i min pojkvän så slutade jag med det. Så på ett sätt tycker jag att så länge man inte sagt att man bara ska vara med varandra så får man väl träffa andra. Däremot så kanske han inte tänker så, han känner kanske att ni är tillsammans med inte har nåt behov av att bekräfta det, han kanske ser det som en självklarhet, vad vet jag.

Men min personliga åsikt är att det faktikst är viktigt att klargöra var man står, just för att inte råka såra varandra. Så jag tycker faktiskt att du ska prata med honom om det. Typ säga lite vad du känner och fråga hur han känner, det har ändå gått 4 månader och man är väl inte med nån så länge om man bara vill laja liksom.

• Putte11
    Emmi27 skrev 2010-12-14 20:05:48 följande:
    Ärligt talat, det där är skitsvårt. På ett sätt så tycker jag att det är viktigt att man uttalar att man är tillsammans, att man säger hur man känner osv för gör man inte det så blir det som för dig nu, att du helt enkelt inte vet. 4 månader är väl ganska lång tid för att "bara" dejta? Jag dejtade min kille i 2 månader innan jag var redo att säga att jag ville vara tillsammans och innan dess så träffade jag lite andra men sen när jag insåg att jag var kär i min pojkvän så slutade jag med det. Så på ett sätt tycker jag att så länge man inte sagt att man bara ska vara med varandra så får man väl träffa andra. Däremot så kanske han inte tänker så, han känner kanske att ni är tillsammans med inte har nåt behov av att bekräfta det, han kanske ser det som en självklarhet, vad vet jag.

Men min personliga åsikt är att det faktikst är viktigt att klargöra var man står, just för att inte råka såra varandra. Så jag tycker faktiskt att du ska prata med honom om det. Typ säga lite vad du känner och fråga hur han känner, det har ändå gått 4 månader och man är väl inte med nån så länge om man bara vill laja liksom.
    Du menar fråga chans, helt enkelt?
  • Emmi27
    Putte11 skrev 2010-12-14 20:07:46 följande:
    Du menar fråga chans, helt enkelt?
    haha ja! varför inte! det gjorde mitt ex, skitgulligt :P
    eller varför inte skriva den klassiska lappen med svarsalternativen ja, nej, kanske. haha
  • Putte11
    Emmi27 skrev 2010-12-14 20:18:42 följande:
    haha ja! varför inte! det gjorde mitt ex, skitgulligt :P
    eller varför inte skriva den klassiska lappen med svarsalternativen ja, nej, kanske. haha
    Haha - och så smyyyyyga över den.
  • Emmi27
    Putte11 skrev 2010-12-14 20:19:32 följande:
    Haha - och så smyyyyyga över den.
    Haha ja! så kan man skriva : OSA senast .... Drömmer
  • Anonym (fuss)

Haha fråga chans känns ju lite överkurs.. 

Problematiken är att jag själv inte vet om jag själv känner att jag vill sätta värsta stämpeln på det hela ännu. Men jag vet inte heller om jag skulle uppskatta i fall han sprang runt och träffade massa andra tjejer.. Tycker det känns bra att vara i "ingemansland", men samtidigt känns det som att det finns risk för många misstag och missförstånd..  Jag vill ju verkligen inte såra någon eller bli sårad för den delen heller, 

Men det är intressant att se andras syn på saken.. För vissa är det kanske glasklart att man är tsm eller inte vid liknande scenarion.  

• Emmi27
    Anonym (fuss) skrev 2010-12-14 20:35:24 följande:
    Haha fråga chans känns ju lite överkurs.. 

Problematiken är att jag själv inte vet om jag själv känner att jag vill sätta värsta stämpeln på det hela ännu. Men jag vet inte heller om jag skulle uppskatta i fall han sprang runt och träffade massa andra tjejer.. Tycker det känns bra att vara i "ingemansland", men samtidigt känns det som att det finns risk för många misstag och missförstånd..  Jag vill ju verkligen inte såra någon eller bli sårad för den delen heller, 

Men det är intressant att se andras syn på saken.. För vissa är det kanske glasklart att man är tsm eller inte vid liknande scenarion.  
    men kan du inte ta upp det med honom då, allvarligt nu alltså hehe.

att du bara vill klargöra var ni står. att du inte är säker på om du, som du säger, vill sätta stämpeln flickvän/pojkvän än men att du inte är ute efter att dejta andra, och höra vad han säger? Det tycker jag absolut man kan göra, elelr snarare SKA göra för att inte såra någon eller bli sårad själv, det är ju både för hans och din skull du tar upp frågan i sånna fall och visar på mognad och respekt. tycker moi.
  • Anonym (fuss)

jag håller med dig Emmi, det låter som en bra idé.. Suck. måste ju erkänna att det hade vart ganska bekvämt om han hade tagit upp det ist.. haha

Svar på tråden När är man tsm? Är vi tsm?