Bulldozer skrev 2010-12-16 01:28:13 följande:
Låter som om dom bara hämtade din dotter helt utan förvarning?
Och utan ett enda ord LVU:ade henne?
Dom tog dig till akut psyk?
Hur gick det till?
Och det va väl dom från Akut Psyk som skrev in dig inte Socialen, det va väl dom som tog den bedömningen att du behövde akut vård?
Vad är det för papper du skrivit på för ett familjhem om hon nu är LVU:ad?
Får man sitt barn LVU:at så behövs inga underskrifter och tillåtelser från bio föräldern utan den makten över barnet har Soc i och med ett LVU tagit ifrån föräldern!
Det är bara vid SOL placerigar som föräldern tillfrågas och är med och bestämmer och tar beslut kring barnet men i och med ett fastställt LVU så försvinner allt sånt och föräldern har blivit ifrån tagen den rätten då barnet har blivit Tvångsomhändertaet!
Varför tog dom henne?
Ja, jag skulle bara ha barnvakt 2 timmar, när jag var påväg dit jag skulle ringde en handläggare och sa att hon var omhändertagen. Dagen efter gick jag för att prata med dem, de ringde 2 poliser som hämtade mig och skjutsade mig till sjukhuset, psykologen jobbar på soc.
Min handläggare sa att jag antingen skulle förlora vårdnaden, eller att jag skriver på papper så att hon fick familjehem, men mitt krav var att hon skulle vara i samma stad som mig så jag kan träffa henne varje dag. Nu är hon som sagt 13 mil ifrån mig och jag har inte kunnat träffa henne på 1 månad. Jag pratade med socialen igår, de v'ägrade lämna ut mail, nummer och adress. De har de ingen rätt att göra. Då kan jag nog anmäla de på den punkten också, det står LVU på pappret jag fick, som sedan har bytts ut till SOL efter att jag skrev på.
Jag har fortfarande inte fått veta varför, jag pratade som sagt med handläggaren för någon dag sedan, hon vägrade säga, alla på socialen vägrar säga! Jag förstår fortfarande inte vad jag gjort för fel, inte heller mina vänner eller familj..
Nu har jag fått veta att jag inte heller får träffa henne på julafton eller någon gång i december ens. Jag måste vänta tills i slutet av januari! Då har jag inte träffat henne på över 2 månader, jag sa det till handläggaren, hon sa att jag har haft chansen att träffa henne så mycket jag ville, men det är inte sant, de har skjutsat runt mig till olika ställen där jag inte haft någon talan! Jag har bara träffat min dotter en enda gång sedan det hände den 11/11.