• Mizz Turko

HR och fixat inglasad balkong?

Har velat ha inglasad balkong sen vi flyttade in här, men eftersom det är HR och kostar så mycket är det inget jag egentligen vill lägga ut.

Någon som ändå valt att göra det och kan komma med hur mycket ni fick lägga ut?

Hur mycket har ni fått betala? Blev det bra resultat?

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
  • Svar på tråden HR och fixat inglasad balkong?
  • Villimey

Först måste du väl även tänka på att fråga hyresvärden? Men det kanske du redan har gjort? Det är relativt dyrt men det är ju bra då man kan använda balkongen så mycket längre, tex ha julgranen på den nu i december.

• 071001

Svärmor fick en offert på 50 000 kr för att glasa in sin balkong, den är ganska stor.

• Miss Lau

När vi bodde i hyresrätt kunde vi välja att ta inglasningen som en hyreshöjning. Tror vi betalade ca 250 kr/mån för den standarshöjning som inglasningen räknades som.

För oss var det absolut värt det och inglasningen blev jättebra! Men jag kan väl tillägga att vi inte tänkte bo i lägenheten mer än ca 1 år till då vi beställde inglasningen. Hade vi planerat att bo där längre hade det antagligen varit mer ekonomiskt att betala inglasningen själva. Förutsatt att det godkänts av hyresvärden såklart.

• Mizz Turko

Har pratat med Hyresvärden och det är okey om man vill stå för kostnaderna själv. Han trodde att det skulle gå runt på 45´kr men inget som jag vill punga ut, eftersom vi inte kommer bo här mer än max 5 år till och sen köpa eget.

och det är mycket pengar att lägga ut för 5 år.

vi har mycket stor balkong, som altan, och det var därför det skulle vara praktiskt att ha inglasning så man kan utnyttja den mer och längre.

Finns tyvärr inte som alternativ att ha det som "hyreshöjning" etc, det fanns bara som tillval när husen nybyggdes.

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
Svar på tråden HR och fixat inglasad balkong?