• Issa03

Rumstepererad ersättning

Heej min dotter på en månad brukar tycka om att man tar en liten pause när man äter och på så sätt så får hon i sig allting. Men jag undrar ibland kan det ta max en timme för henne att äta och då har ju ersättningen hunnit kallnat lite från när jag värmde den i micron, är det farligt på något sätt? Hon tycker ju fortfarande om det så då borde jag väl kunna göra så?!

• Svar på tråden Rumstepererad ersättning
  • linahelena

vet att den färdiga ersättningen man kan köpa på tetra kan man ge både varm å kall så borde ju inte vara någon fara.

• Issa03

Okeej näe då borde det ju inte vara någon fara.
    Jag har även läst här på FL att man inte ska värma flaskan igen om man redan gjort det men varför kan man inte göra det?

• linahelena

ingen aning, det står mycket på FL man får ta det med en nypa salt. läs på förpackningen vad som står istället.

• Tow2Mater

Ju mer man värmer,  ju mer går vitaminer forlorade. Och om man har druckit ur flaskan, kommer bakterier in i flaskan, och att t ex spara flaskan och sen värma den igen kan ge bakterierna frodningsutrymme. Men som allt handlar det ju om sunt förnuft; spar man flaskan 10 minuter eller spar man den 10 timmar gör ju viss skillnad. Likaså hur länge man värmer och hur ofta man värmer igen, och hur gammalt barnet är - ju yngre barn, ju känsligare för bakterier.

• Bonzan

Vi kör med rumsvarm ersättning fördig på tetra och det går hur bra som helst

• Issa03
    Bonzan skrev 2010-12-15 18:00:10 följande:
    Vi kör med rumsvarm ersättning fördig på tetra och det går hur bra som helst
    Är barnet nyfött? Det är lite det jag klurar på. Visst jag skulle kunna ge henne rumsvarmt när hon blir lite äldre. Just nu är hon en månad. Och om ditt barn inte är så ung när började du med rumvarmt? :)
  • Bonzan

Han var 1 dag gammal när han fick rumsvarm ersättning första gången redan på bb.
    Nu är han 5 månader och mår hur bra som helst trots detta.
    Lycka till

• FruJohansson82

Ha ett glas med väldigt varmt vatten och stoppa ner flaskan i medan ni tar en paus, då håller den sig varm

Svar på tråden Rumstepererad ersättning