• MammaMaria06

Bästa blöjan?

Behöver tips på bästa blöjan nattetid. Min son kissar så mycket att
    jag får bädda rent hans säng nästan varje morgon. Har testat lite olika
    blöjsorter men ingen som är klockren. Har börjat ge vällingen lite tidigare,
    vill inte ta bort den helt (Han älskar den och den är en del av nattningsritualen)
    Så vad säger ni?

• Svar på tråden Bästa blöjan?
  • Småtokig

För oss har Libero fungerat för oss. Har ni testat att gå upp en storlek på blöjorna?

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Spexig

Ligger han vaken själv på morgnarna? Om vår tjej kissar igenom är det då. Vi kör Libero, brukar funka.

Ett annat tips från svägerskan är att byta blöja innan ni går i lägger er, typ vid 10 eller så, barnet behöver inte vakna för det.

• HannaE

En liten kalsipp som håller blöjan ordentligt på plats kan hjälpa. En del ungar kasar rumpan mot madrassen när de vänder sig/rör på sig så blöjan hamnar snett och då läcker det ju lättare. Detta särskilt om man använder större storlek på blöjan, då är ju blöjresåren kring låret också större.

• MammaMaria06

Tack för svaren!
    Har testat Libero men inte tänkt så långt att en större storlek
    skulle funka. Smart.
    Har märkt att han vaknar för att det är blött och kallt i sängen,
    han får liksom inte sova färdigt.
    Blöjan läcker framåt fast jag försöker lägga snorren "bakåt"
    Någon mer?

• Super blondinen

Vi kan bara rekomindera Libero de suger upp bäst. Och hjälper inte det så köp tyg vikblöjor och ha som inlägg ( Fick det tipset nyligen) Funkar super o blöjan klarar upp till fyra gånger mer. Bla imse vimse har vikblöjor samt ikeas tvätt lappar.

Lycka till.

• Trasseltroll

Libero har inte funkat för våran tjej(2 månader)...det bara läcker. Huggies och Pampers verkar sitta bättre på henne runt benen för det läcker då inte där nu iaf.

• Super blondinen

Fick bild av syrran hur deras doters natt blöja ser ut i kväll.
    Normalt använder de libero men nu hitta de några Pampers de ville bli av med.
    Så här ser det ut med Pampers.
    Testa gärna detta.
    Då håller det tätt i alla fall.
    (Ser lite tjockt ut men när det sitter på plats så är det inte så tjockt.
    Lycka till.
  • mithrandil

Jag tycker libero funkat bäst på båda mina barn. har det börjat läcka igenom om nätterna och jag märker att hela blöjan är full har jag altlid gått upp en storlek och det har tagit bort problemet.

På sonen är jag noga med att lägga snoppen neråt och att sätta blöjan bra så att den liksom kapslar in snoppen om du förstår vad jag menar. hamnar det inte perfekt kan det läcka även om blöjan i övrigt bara är halvfull.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Kaxelsson

Har liberoblöjor men börjar tycka att de inte håller måttet om nätterna längre.
    Det läcker aldrig ut på sidorna men där uppe.
    Oftast så är ju blöjan rätt fylld på morgonen när vi vaknar så jag får byta på kvällen innan jag själv går och lägger mig.
    Sen har jag gett upp det där med att ligga och dra sig på morgonen, då chansen är ganska stor att han läcker annars ;)

Fått byta rent i min säng 3 gånger på mindre än 1 vecka nu, surt :P
    Har dock inte testat några andra blöjor men kan väl inte påstå att libero är bäst längre, tyvärr..

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • MammaMaria06

Tack snälla ni för alla svar!
    Har fått en hel del tips att "jobba med"
    Hmm... Ikeas tvättlappar. Svärmor ska dit idag,
    blir att skicka bud.

Tack igen!

• sweran

till dottern som är 2 har vi alltid kört pampers baby dry. de gröna paketen... har aldrig läckt....
    nu gör ju bara pampers de blöjorna till strl 5. så har ju tyvärr fått byta nu :(

nu kör vi huggies, de har läckt ngn enstaka gång...

när vi provade libero var det läckage varenda natt, o likaså med änglamark... plus att änglamark luktar jätteäckligt spå fort de kissat minsta lilla...

jag upplever det nog så att libero passar oftast smala barn bäst, medans pampers passar de lite rundare?
    ngn som upplever samma sak...

• Trasseltroll
    sweran skrev 2010-12-17 08:52:01 följande:
    till dottern som är 2 har vi alltid kört pampers baby dry. de gröna paketen... har aldrig läckt....
    nu gör ju bara pampers de blöjorna till strl 5. så har ju tyvärr fått byta nu :(

nu kör vi huggies, de har läckt ngn enstaka gång...

när vi provade libero var det läckage varenda natt, o likaså med änglamark... plus att änglamark luktar jätteäckligt spå fort de kissat minsta lilla...

jag upplever det nog så att libero passar oftast smala barn bäst, medans pampers passar de lite rundare?
    ngn som upplever samma sak...
    på min smala dotter passar pampers bättre än libero:) libero blir liksom så styv/stel och då rinner det ut på alla håll och kanter. Men huggies är bäst på henne...dom sitter ordentligt runt hennes små kråkben också:)
Svar på tråden Bästa blöjan?