• Carin N

Julklapp till storebror som behöver ett mer socialt liv?

Julklapp till storebror som behöver ett mer socialt liv? Ja, har ni några tips på vad en 40-årig singelkille skulle kunna få i julklapp som skulle få honom ut ur sitt hus lite mer. Han är extremt platglad men prestigefylld så det får inte vara något som han skulle kunna uppleva som en hjälp på vägen julklapp. Tacksam för alla svar. Prisklass lite lägre alltså inte danskurs ett halvår eller så....

• Svar på tråden Julklapp till storebror som behöver ett mer socialt liv?
  • Ultima

...min första tanke var att han skulle ha en hund... men det är ju inte helt billigt - men definitivt bra socialt sett! :)
    Årskort till museeum el liknande i er närhet? Brukar inte kosta mycket, typ 40 kronor tror jag här i GBG.

• Liten men Klok

finns ju olika upplevelser man kan köpa

• Petrellie

En kortare matlagningskurs? Titta på Liveit.se, där kan man köpa upplevelser av allehanda slag och i alla möjliga prisklasser.

• Carin N

tack för tipsen, matlagn.kurs är faktiskt något som han skulle kunna uppskatta... kul, det ska jag kolla upp direkt...fler förslag?

• skorpionen80

Abonnemang på något datingsite kan ju ges med glimten i ögat, ihop med något annat kanske ;)
    Annars tyckte jag också att matlagningskurs låter som ett bra sätt att förena nytta och nöje på! Kolla upp vad det finns för kurser i närheten, gitarr, teckning etc kan ju också funka.

• Carin N

Av någon prestigefylld anledning så skulle han ALDRIG besöka/använda en datingsite enligt  honom själv. I hans ålder borde det vara det absolut bästa alternativet på alla sätt särskilt då han inte verkar träffa kvinnor på något sätt, men han är väl för rädd för att bli nobbad. Datingsite skulle iaf vara mitt förstaval om jag själv blev singel igen... Fast julklappen behöver nödvändigtvis inte ge en partner utan snarare något kul och socialt..

• Carin N

Hund var också något som skulle vara bra för honom, men jag är inte säker på att han skulle klara av att sköta den med tanke på jobb och att han lever själv.

• Ekorrfamiljen

En buggkurs! Där brukar singelkillar vara eftertraktade! Det ökar ju dessutom hans chanser om han går ut på dans sen.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen

Såg att det inte skulle vara danskurs ett halvår nu, men 10 tillfällen brukar väl inte vara så dyrt? Drömmer Finns hos Medborgarskolan bl.a.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Carin N

Ha, ha, alla era förslag tycker jag är toppen, men så kommer vi till honom. En knepig typ, extremt odansant.... :) tittade på matlagningskurser och funderade på thai-mat, men hittade inget som var sådär superbra...

• Carin N

matl.kurs en kväll för 40+, vad tror ni om det, vilken ålder deltar på en sådan kurs egentligen? Pensionärerna mor och far träffar han ju regelbundet så folk i lite yngre ålder borde vara bättre... Såg att det inte var några anmälda nu så det känns kanske inte heller så kul att få i julklapp, en kurs som ingen vill gå på...

• Petrellie
    Lena skrev 2010-12-15 17:34:06 följande:
    vinprovningar finns oxå som upplevelser.
    Ja, precis! Systembolaget ordnar sådana också som inte är så fasligt dyra och de är alltid fulla. Finns olika inriktningar att välja mellan. Där borde det vara väldigt blandade åldrar!
  • Lisen73

Betala ett årsmedlemskap i någon klubb av något slag. Vad är han intresserad av? Fiske? Golf? Stimulerar det sociala livet iaf.

Annars kan du ju handla lite snygga accessoarer så att han åtminstone blir stilig därute. Jag handlade på www.neckwear.se och blev supernöjd. Bra priser också.

Good Luck!

Svar på tråden Julklapp till storebror som behöver ett mer socialt liv?