• Superheromum

Vilket all inclusive i Turkiet tycker du är bäst?

Vi funderar på att åka en vecka på all inclusive i Turkiet till sommaren. Vi har aldrig gjort detta förut men är lite nyfikna på det. Vi har tre barn i åldrarna 1, 8 och 10 år. Kom med alla tips ni har och motivera gärna varför ni tycker si eller så om ett ställe. Ni som vill varna för något ställe får gärna göra det också. Vi vill veta "ALLT" Cool.

• Svar på tråden Vilket all inclusive i Turkiet tycker du är bäst?
  • SDellhem

Seaworld resort och spa utanför Side.. Jättefint hotell som har allt! Bra mat, toppenbra poolområde både för små och lite större barn!
    Finns dock inget att göra utanför hotellet, men vi trivdes jättebra!
    Vi va där i oktober..

• Superheromum
    SDellhem skrev 2010-12-15 12:47:29 följande:
    Seaworld resort och spa utanför Side.. Jättefint hotell som har allt! Bra mat, toppenbra poolområde både för små och lite större barn!
    Finns dock inget att göra utanför hotellet, men vi trivdes jättebra!
    Vi va där i oktober..
    Vi ska bara åka en vecka så vi har inget behov av att ha saker att göra utanför hotellet Cool. Vilka bokar man detta med?
  • Superheromum

Någon mer med tips eller synpunkter?

• lundqvist

Aidebay King palace http://www.ving.se/charteraccomodationinfo?ItemId=2382&SelectedPackage=56_c3_AYT4_AYDI2_VS1%3a3_H12c1_E3_ARNd201106183_AYT8%3a2_VS2_631%3a&BookingQuery=0%3a71%3ad201106182788%3a0%3a0%3a5_PAPA+1%3a2_42%3a42%3a215%3a2%3a&UseBookingFlow=True

Grym matsortiment även om jag inte äter en bråkdel av allt, men jag är skeptisk till mat utomlands, men fanns alltid ngt som jag vågade mig på Sen var det olika teman varje dag på middagsbuffe´n..Sen hade man en dag under en vecka som man fick ta a´la carte och då tog vi oss en egen grillkock vilket var kanon att få välja ut allt man ville ha grillat och sen grillade han på plats..

Bra poler och glassbar varje dag för barnen, gym finns och några affärer i hotellet..Barer öppen 24 timmar om dygnet samt så är det typ 100 meter till en egen strand med tillhörande bar där du får äta och dricka gratis..

Gratis vatten i flaskor som fanns tillgängliga lite här och där..

Lite dyrare men helt klart värt det då vi året innan provade ett billigare alternativ från Turkietresor och det slutade med att vi åt ute varje dag vilket i längden blev dyrare samt jobbigare..Vi funderar starkt på att återvända i sommar då jag är så feg att prova ngt annat då vi var så nöjd över stället..

Bra personal oxå, men som på dom flesta ställena i turkiet så suger dom på engelska och vill gärna prata tyska istället

Stolt Mamma Till Leia 060830 & Dylan 100510 www.crazybeautifulworld.blogg.se/
  • Superheromum

Ser ju fantastiskt ut Lundkvist. Förstår att ni gärna återvänder. Hur var det för barnen med mat och aktiviteter?

• Lepanden

Arycanda var vi på nu i höst. Låg utanför Alanya lite avsides men ack så mysigt. Stort poolområde med rutschbanor, och är man inte nöjd med dom som finns på Arycanda så har man full tillgång till systerhotellet som ligger precis intill. De två hotellen delar allt med varann utom maten, den måste ätas på det hotell du sover på. Matsalen serverar fantastiska bufféer och lunchen kan man avnjuta utomhus i mysig miljö. Går man genom deras trädgård så kommer man direkt ner till stranden..inga vägar behöver korsas och det är nära om man skulle glömt nåt i rummet tex. För de mindre så bjuds det på minidisco varje kväll :) vi var 15 st nere samtidigt och alla tyckte att det var jättebra. Ett minus dock..men har hört att det är lite så överlag i turkiet...personalen är inte så bra på engelska.

• lundqvist
    Superheromum skrev 2010-12-15 17:35:19 följande:
    Ser ju fantastiskt ut Lundkvist. Förstår att ni gärna återvänder. Hur var det för barnen med mat och aktiviteter?
    Nu var ju vår dotter knappt tre år och är väldigt blyg, men dom har en kinder garden där barnen kan pyssla, spela pingis mm. Sen har dom aktiviteter såsom beach volly boll mm nere på stranden för barnen, minus är som sagt att dom pratar bara engelska och tyska iaf då.. Sen varje kväll är det föreställningar vid scenen, var ngn greaseföreställning då vi var där samt mini disco..Vi utnyttjade som sagt inte det så har lite dålig koll på det, men dom verkade iaf ha en hel del barn som var med i dessa aktiviteter per dag..

men mitt tips till dig då det gäller all inclusive är att ta ett litet bättre hotell för annars går man ut och äter ändå, vilket kostar en del..Sen det där med strandbaren var perfekt med hamburgare, pizza korv med pommes ja jag tyckte vi inte gjorde annat än åt då vi var där Var frukost, snackbar på stranden, lunch, snackbar på stranden, middag samt så hade dom snackbar sen på kvällen oxå och sen allt gratis dricka både alkoholfritt och alkohol..

Om man nu ville så skulle du kunna sitta i baren 24 timmar om dygnet Nu blir det ju inte så med barn, men ja du förstår man får ut mycket om man inte vill ut på egen hand utan klarar sig bra på att hålla sig inne på hotelldelen förutom då man vill ut och shoppa..

Gillar verkligen Turkiet men själva citykärnan skippar vi då vi var inne i Side första året och dom var så på en så vi åkte typ hem omedelbart till hotellet så nu shoppar vi i mindre marketar sista dagen och vi går alltid och kollar in olika ställen som säljer det vi vill ha för att sen göra en bra deal då vi handlar en massa

Älskar deras ed hardy kopior
  • Veronika07

Jag skulle råda dej att INTE åka med Detur iaf, vi åkte på en all inclusive till Turkiet med Detur och det var samma (äckliga) mat varje dag, ingen glass eller frukt, personalen pratade inte engelska (inte ett ord engelska) utan bara tyska, de spelade samma tysk musik varje kväll utanför vårat fönster osv osv.

Vi har också åkt all inclusive med Fritidsresor till Kreta, det var helt underbart! Så oavsett vart du ska åka så tror jag att man vinner på att åka med ett lite dyrare resebolag iaf.

• lundqvist
    Veronika07 skrev 2010-12-15 17:58:01 följande:
    Jag skulle råda dej att INTE åka med Detur iaf, vi åkte på en all inclusive till Turkiet med Detur och det var samma (äckliga) mat varje dag, ingen glass eller frukt, personalen pratade inte engelska (inte ett ord engelska) utan bara tyska, de spelade samma tysk musik varje kväll utanför vårat fönster osv osv.

Vi har också åkt all inclusive med Fritidsresor till Kreta, det var helt underbart! Så oavsett vart du ska åka så tror jag att man vinner på att åka med ett lite dyrare resebolag iaf.
    Håller med, vi åkte ju med turkietresor första året och det är sån skillnad tom på flygresan

Nä det är så värt att lägga lite extra och ta ett minst 4 stjärnigt hotell..

Tyvärr är ju turkiet lite för mycket tysklandsvänliga.
  • Lepanden

Ja uscha...det är det värsta...man kan inte ens titta åt försäljares håll utan att dom skall dra i en och ropa från långt avstånd. Både jag och sambon tappade lusten att gå och titta lite i bazaaren i byn pga det. Man skall ju inte tro att man bara kan få titta i lugn och ro som här hemma :) men ändå...Turkiet är fint och en resa dit igen är nog inte omöjligt :) hoppas du hittar nåt som passar er :)

• SDellhem

Vi flög med ving.. Barndisco varje kväll, kidsclub varje dag. Fantastiskt trevlig personal!

• SDellhem

Sungarden seaworld resort och spa heter det.. Oxå precis på stranden.. Tror det är 5-stjärnigt!

• abbi

Åk med Ving till Belek, ligger utanför Antalya! Bo på Gloria Serenity.. Helt underbart hotell med super god mat och lyxkänsla! ;) ngt dyrare men SÅ värt pengarna!

• mia maria
    Veronika07 skrev 2010-12-15 17:58:01 följande:

Fast det är ju inte Deturs fel, utan just det hotellet som inte föll dig i smaken!
    Jag kan nog garantera att hela Detur inte är kasst enbart pga detta, då ibland fler resebolag säljer boende på samma hotell - däribland Detur. Alltså kan du inte dra ett helt resebolag över en kam pga att du tyckte maten var dålig på just ett enskilt hotell!

Jag har rest All Inclusive med Detur, o bodde då på Pineta Club i Marmaris - ett helt OK hotell som vi var nöjda med! Dock är jag inget stort fan av AI över huvudtaget, så det slutade iaf med att vi gick ut o åt på restaurang under slutet av veckan.
    Bör kanske tillägga att jag aldrig mer kommer att boka AI!

Men Turkiet i sig är underbart - Fritidsresor tycker jag främst har ett bra utbud av hotell där, men även Detur!
  • Veronika07
    mia maria skrev 2010-12-15 21:55:39 följande:
    Fast det är ju inte Deturs fel, utan just det hotellet som inte föll dig i smaken!
    Jag kan nog garantera att hela Detur inte är kasst enbart pga detta, då ibland fler resebolag säljer boende på samma hotell - däribland Detur. Alltså kan du inte dra ett helt resebolag över en kam pga att du tyckte maten var dålig på just ett enskilt hotell!

Jag har rest All Inclusive med Detur, o bodde då på Pineta Club i Marmaris - ett helt OK hotell som vi var nöjda med! Dock är jag inget stort fan av AI över huvudtaget, så det slutade iaf med att vi gick ut o åt på restaurang under slutet av veckan.
    Bör kanske tillägga att jag aldrig mer kommer att boka AI!

Men Turkiet i sig är underbart - Fritidsresor tycker jag främst har ett bra utbud av hotell där, men även Detur!
    Nej det kan du har rätt i, men jag har rest med Detur 4-5 gånger och de har lägre standard överlag på både flyg och hotell, iaf har jag upplevt det så. Men smaken är som baken Glad Ända fördelen är att det är direktflyg.
  • Superheromum

Oj, här hade det hänt en del! Tack så jättemycket för alla kommentarer och bra tips. Jag tar gärna emot ännu flerSkrattande.

• mia maria
    Veronika07 skrev 2010-12-15 22:44:02 följande:
    Nej det kan du har rätt i, men jag har rest med Detur 4-5 gånger och de har lägre standard överlag på både flyg och hotell, iaf har jag upplevt det så. Men smaken är som baken Glad Ända fördelen är att det är direktflyg.
    Oki, ja själv har jag bara rest med dem en gång, men då var hotellet likvärdig standard som Fritidsresors iaf.
    Flygbolaget håller jag med om att det är sämre standard eller hur jag ska säga - egentligen hade jag väl inget att klaga på, men lite flygrädd som jag är så föredrar jag skandinavisktalande flygpersonal - känner mig tryggare då.

Min mor har dock rest med Detur många ggr o alltid varit nöjd.

De flesta hotell i Turkiet iaf är ju väldigt likvärdiga, o som jag skrev ovan så ingår ju en del i flera olika resebolags program, så det är ju lite taskigt att döma ut ett resebolag just pga ett hotell, för isf är ju det andra resebolaget som också har det hotellet precis lika dåligt!
Svar på tråden Vilket all inclusive i Turkiet tycker du är bäst?