• Lojjo

S*TANS försäkringskassa! HJÄLP!

Är i 3 trimestern. Har varit sjukskriven i en månad nu. pga  högt blodtryck samt risk för havandeskapsförgiftning, sammandragningar. Har ett mycket stressat arbete inom skolan.  MEN i måndags började jag halvtidsarbeta för jag vil verkligen arbeta.

Anledningen tll att jag är sjukskriven är LÄKARENS bedömning (jag fick verkligen inte arbeta). Nu säger försäkringskassan NEJ till att jag ska få pengar (deras bedömning). Jag vill bara gråta. Vad ska jag säga/göra?
    Tror ni mitt bodtryck blir bättre av detta? SNÄLLA Tips och råd tack!!!!!

Såklart att bebisens hälsa är viktigast av allt.....snyft

• Svar på tråden S*TANS försäkringskassa! HJÄLP!
  • Impega

Det enda du kan göra är att överklaga. Tyvärr funkar FK på detta sätt.

• Annix 1

Överklaga.

Be den blivande pappan hjälpa dig eller någon vän om du känner att du inte orkar själv.

• Jenny Hä

Vad jobbar du med ? Det kan ha stor betydelse i FK läkare bedömningar.

• monica84

hört talas om Afa... vet inte om det kan hjälpa dig i detta men du kan ju googla dig fram till deras sida.. dem ska betala ut pengar om man är borta från jobb längre än 2 veckor..

vet inte riktigt var detta företaget står eller hur de funkar för har precis nyligen själv fått tips om det.

Men vet så pass mycket att många arbetsgivare är inte glada för att upplysa anställda om detta företaget...

Du kan ju kolla in sidan , det skadar ju inte o kan ju inte bli sämre... 

• Jenny Hä
    monica84 skrev 2010-12-15 18:02:05 följande:
    hört talas om Afa... vet inte om det kan hjälpa dig i detta men du kan ju googla dig fram till deras sida.. dem ska betala ut pengar om man är borta från jobb längre än 2 veckor..

vet inte riktigt var detta företaget står eller hur de funkar för har precis nyligen själv fått tips om det.

Men vet så pass mycket att många arbetsgivare är inte glada för att upplysa anställda om detta företaget...

Du kan ju kolla in sidan , det skadar ju inte o kan ju inte bli sämre... 
    Det är facket som betalat ut 10% om man varit hemma en längre tid men det är olika på olika fack hur länge man ska vara hemma innan man får det , det heter Afa. Jag är med i kommunal o dom betalar ut efter 60 dagars sjukskrivnig . Det är facket man kontaktar så skickar dom ut papper man ska fylla i .
  • Lojjo

Jag är klasslärare i ett  till en stor klass med stora behov. Stor stress stora bevov, man räcker aldrig till. Även många fysiska bråk där jag måste gå mellan med magen... Stora bullriga elever. Men havandeskapspenning är inte att tänka på då det inte ingår tunga lyft i mitt arbete.

Arbetet fungerar i vanliga fall,  men inte under en graviditet.Rynkar på näsan

Svar på tråden S*TANS försäkringskassa! HJÄLP!