• Lôcka

Säger inte till

Min dotter på 2 och 5 mån har varit blöjfri från mitten av september. Hon klarar hålla sig ett bra tag nu och småskvätter inte som i början. Problemet är att hon aldrig har sagt ifrån att hon är kissnödig utan vi måste helatiden hålla koll på klockan och hur mycket hon druckit. Bajsar gör hon i trosan och säger heller inte ifrån (bajsar aldrig på potta eller toa).
    Har nu börjat med blöja efter frukost då hon ofta bajsa så vi slipper få det i trosorna varje gång. Det största problemet är att hon inte säger ifrån att hon är kissnödig, känner hon inte det? eller är hon inte mogen, trotsar oss lite. Ska vi börja med blöja helt?

• Svar på tråden Säger inte till
  • Philippa

Hon är ganska liten.. jag hade tagit på blöjan igen!

• Queenie70

Min har ännu inte alls varit i närheten att vara blöjfri, men har under en persiod visat stort intresse för att kissa i toan, och sprungit där å försökt kissa även om han inte varit nödig. Nu verkar han ha tappat intresset och har upptäckt att det är mycket roligare att kissa på golvet eller på väggen än i toan Jag tror inte han är redo ännu helt enkelt och erbjuder alternativ, men väntar in utan att göra nåt särskilt aktivt åt saken.

Svar på tråden Säger inte till