• isamamma

Förlossning i Göteborg, vilket BB är bäst?

Jag bor i Göteborg och ska föda i februari. Har inte valt BB ännu och vill särför veta alla för och nackdelar med de BB som finns i närheten. Vad är bästa att föda? Östra, Mölndal, Varberg, annat?

• Svar på tråden Förlossning i Göteborg, vilket BB är bäst?
  • akta

Jag har varit på Östra , på spec. och vanliga förlossningen. Väldigt nöjd med allt!

• isamamma

Jag glömde skriva alla mina undringar. Tex får mannen ligga kvar? Får man eget rum? Finns det personal hela tiden?

• anjing

Hejsan
    fick själv en dotter -99 på varbergsjukhus ska ha mitt andra barn i mars.var jätte nöjd visserligen kommer jag från varberg.men jag har hört att det är många som väljer att föda där bara för att det är så bra och att man får ligga kvar så länge man vill o bli ompysslad.Det finns familjerum där oxå o personal dygnet om.Ev tänkte vi ta fam rum det beror på plats och om jag har min dotter sedan mitt förra äktenskap.
    Hoppas detta hjälper dig lite.Höra gärna av dig om du undrar någåt mera.du kan även gå in på www.lthalland.se så kan du läsa mera om det.Man kan även lägga ut webbisar o det är gör mysigt.
    Många kramisar Anjing Anja

• Naimiez

Hade inget val, Östra Spec. Hört mycket bra om Varberg. Tyckte om Östra samt Mölndals ksöterskor, Wilma låg på Neo i 6 veckor.

• Anirac76

Jag födde på östra 2003 och är helnöjd med det! Vi fick en helt underbar barnmorska som verkligen tog mig på allvar och var mycket förstående. Jag valde Östra för jag fick uppfattningen att man hade större möjlighet till eget rum och att mannen kunde stanna kvar under hela BB-vistelsen. Dessutom finns special-förlossningen om något skulle hända. Jag har hört att det finns de som får färdas med sin bebis till östra från mölndal om komplikationer uppstår. Därför kändes det tryggt att redan vara på Östra om något skulle hända.

Vi fick eget rum där vi bodde alla tre under de dagar vi var där. Kan verkligen rekommendera Östra!!

• isamamma

Tack för alla era svar, Jag harvarit så inställd på Mölndal eftersom det känns närmast där jag bor. Men så fick jag höra att mannen inte alltid får stanna kvar och att de har Light BB. Så nu tvekar jag.

Kan man åka till vilket man vill eller behöver man ha avtalat med dem i förväg, dsv några veckor innan? Tänker speciellt på varberg som är ett annat län.

• Anirac76

Jag har hört mycket positivt om Varberg också...en kompis har fött två barn där och är helnöjd. Med andra barnet fick hon stanna och vila ut i flera dagar med tanke på att hon hade en liten vilding där hemma redan...

Man får åka till vilket BB man vill och man måste inte avtala tid, det är bara att man ringer innan man vill komma in, så att det inte är fullt så man måste vända i dörren.

• Smilie

Vi födde på mölndal , de var helt otroliga, skall helt klart tillbaka dit nästa gång.
    Min man och jag fick eget rum så han sov kvar
    Kram

• Sabirah

min mamma födde alla sina 5 barn på östra, hon tycker att det är jätte bra.. jag kommer nog oxå föda där...

• foodji

Jag ska föda i Varberg. Eftersom jag har gått lååångt över tiden så gör jag alla undersökningar i Varberg. Så jag åker dit varanan dag. Jag hade kunnat göra undersökningarna här, men det känns bättre att göra dem på samma ställe som man ska föda om något skulle vara fel och de vill sättaigång det direkt.

• marsmamman

Hej, födde på Östra i Mars. Inte helnöjd men har hört mycket positivt om Varberg bl a får man ligga kvar så länge man vill.

• isamamma

Marsmamman: Vad var det som du inte var nöjd med på Östra?

• 3 barns morsan

födde min son i Varberg och de va jätte bra! jag var inlagd på bb i 3 veckor innan de satte igång mig för jag hade havandeskapsförgiftning. men jag är jätte nöjd med stället! det känns skönt oxå att man får stanna hur länge man vill, man kan ta det lugnt och se så att amningen funkar som den ska mm. kan verkligen rekomendera Varberg!

• Desteny

Själv ska jag ha i april har själv inte bestämt riktigt.Men har hört att om du har gått hela 40 veckor så får man typ välja mellan östra å mölndal,men har du gått 38 eller mindre så e det östra som gäller....
    Men de e många som säger att mölndal är mer mysigare å personligare än östra...så de e nog lite svårt vad man ska bestämma sig för.....?

• pop okt

Något som många inte tänker på är att man "tillhör" det sjukhus som man föder på efteråt. Om det tex blir komplikationer med dig eller barnet. Vår lilla kille fick gulsot å då var jag glad att vi födde på östra å inte i Varberg (bor i Göteborg) efterosm vi dels blev inlagda å ett par dagar å sen fick åka tillbaka tre dagar i rad för att ta prover på honom. DÅ var vi glada att vi inte behövde åka till varberg varje gång så kul är det inte att åka bil med en spädis... Annars var jag nöjd med Östra speciellt avd 316 neonatalen där vi låg när han hade gulsot. BB var allmänt tråkigt men jag var väldigt pigg å hade en snäll bebis.. önskade att vi hade tagit med oss ngt spel eller så. Lycka till

• isamamma

Jag har helt skippat tanken på Varberg nu, även om det låter mysigt där. Det var nämligen någon som sa att om det blir komplikationer så körs man till Halmstad, och då är man plötsligt ännu längre hemifrån om man som jag bor i Göteborg.

Så nu står valet mellan östra och Mölndal och vad jag hört så kan det vara fullt på Östra och då får man åka till Mölndal ändå. Så det verkar inte vara någon idé att räkna stenhårt med östra? Lite läskigt det där...jag vill kunna ställa in mig i förväg på vart det ska bli eftersom själva förlossningen i sig är ett lotteri.

Min stora skräclk är att min man inte ska få vara kvar på BB

Svar på tråden Förlossning i Göteborg, vilket BB är bäst?