• Älskarlivet

Skilja på snygg och attraherad ?

För mig är det 2 helt olika saker!

Om jag tycker att någon är snygg så tycker jag han är snygg. Punkt.

Är man attraherad av någon så betyder det att man tänder/kan tända på denna person.

Har jag fel eller betyder det så för er med?

Min kille får gärna tycka och säga att andra tjejer är snygga. Men skulle han säga att han är attraherad av en annan tjej så hade jag tyckt vi haft småproblem i vårt förhållande.

Hur tycker ni, hur skiljer sig dessa två definioner?

• Svar på tråden Skilja på snygg och attraherad ?
  • Tjohalia

så tänker jag med, finns många snygga människor, men jag är inte attraherad av dem!

• MayaS

jag är helt överens med dig... snygg och attraherad är två helt skillda saker.... snygg har med utseende att göra vilket attration absolut inte behöver göra....

Dock är det väl så att man sällan blir attraherad av någon om man inte finner något positivt i själva utseendet men det är inte detsamma som att personen ifråga måste vara snygg...

Hmmm hoppas att ni förstår vad jag menar...

• Danbala

Jag håller med - det finns de man vill vila bara ögonen på (snygga) och de man vill vila mycket mer av kroppen på...

• Anonym

Hur känner man att man är attraherad då?
    Hur känner ni då?

Jag tycker jättemycket om min pojkvän, men det är ju inte så hela jorden skakar!

• MayaS

Attraktion för mig är när man möter någon som man vill göra mer än _Bara_ vila ögonen på... en känsla av att vilja krama, pussa mm...

• Älskarlivet

Alltså jag tycker (självklart) att det är okej att tycka någon annan är snygg. Det är ju normalt att tycka!
    Men om man är attraherad av en annan, alltså det pirrar lite mellan benen så är det inte ok för mig längre. heller inte för min kille. VI är som tur är väldigt lika där.

Känner några i verkliga livet och även kan läsa inlägg här på FL att många blir attraherade av andra till höger och vänster och faktiskt "skäller" på dom som "förbjuder" sina killar/tjejer att bli attraherade av andra.
    Okej där formulerade jag mig fel, man kan inte förbjuda någon att bli attraherad. Det är inget man väljer kanske...
    Jag bara menar om min kille tänder på en annan tjej i vänskapskretsen eller på jobb eller liknande så ser jag det som början av ett problem i förhållandet.

Men det är bara JAG, tycker det är bra att vi alla är olika

• hobnob

Älskarlivet: Håller helt med!

Visst ser jag att andra människor är snygga, men jag attraheras inte av någon annan än min sambo.

Därför blir jag så irriterad när en del tror att man ljuger när man säger att man inte attraheras av någon annan än sin partner. Och så säger de "Men, man blir väl inte blind för att man är tillsammans med någon".

Nej, det blir man inte. Men som sagt, det är skillnad på att se att någon ser bra ut och att attraheras av personen i fråga.
    Och för mig krävs det mer än ett visst utseende för att jag skall bli attraherad.

• hobnob

Älskarlivet: Återigen har du rätt tycker jag!

Man kan ju inte förbjuda någon (eftersom de antagligen inte styr över det själv), men man kan välja att inte acceptera.

Svar på tråden Skilja på snygg och attraherad ?