Furie skrev 2010-12-16 12:03:49 följande:
Inte meningen att gnugga det i ansiktet på dig, att det är DU som är fel, jag mena bara att det var så jag tänkte
Jag ska nog inte säga att det bara var därför, det var i kombination med min nuvarande pojkvän som är som en öppen bok. Han berättade allt och var även öppen med att han tyckte andra tjejer var snygga, men gav samtidigt mig oändligt mycket komplimanger. Tror det hjälpte väldigt mycket i att bygga upp känslan av att jag visst är åtråvärd trots att andra med kan vara det (självklart ju).
Idag är jag inte svartsjuk för 5 öre, och jag vill påstå att det kommer inifrån mig själv. Pojkvännen kan till och med tycka att det är lite trist att jag inte är ett dugg ägande

Jag känner inte andra kvinnor som hot, och är de det så är det något man får ta då. Jag har skitit i att oroa mig innan något händer vilket gjort mig lugnare och mer självsäker. Det är så jag fått bort det, men jag tror definitivt att många behöver hjälp utifrån av psykologer tex. Svartsjuka är inget man ska acceptera att leva med, det förstör ju bara och finns inget positivt alls i det.
Joo, det var så jag tolkade det också. Att du utgick från dig själv och din egen upplevelse. Tänkte inte att du "gnuggade i ansiktet att det var mig det var fel på":) Men jag brukar också tänka ide termerna, att det är
min
osäkerhet och
mina negativa tankar som förstör. Tror liksom du att det är bra att bygga upp sig själv inifrån.
Så himla glad för din skull att du blivit av med din
svarta sjuka. Låter så himla befriande!!
Tack så mycket för att du delade med dig av dina erfarenheter.(Så många kloka människor det finns omkring en egentligen:)
Har fått ett inlägg från en kurator som jag ska försöka tillämpa med. Riktigt bra!