• xXMaLoXx

Ont höger sida

Jag skriver här, för att bekymren startade efter förlossningen.

Jag får hyfsat regelbundet (jag tycker mig iaf se ett mönster i det hela) ont i magen draget åt höger sida. Denna värk kan även sprida sig som en bit upp mot ryggen, det känns som en blandning av en sträckning och molvärk. Första ggn var jag livrädd att det var blindtarmen. En teori jag har är att det är en av mina äggstockar som gör ont, för värken återkommer med jämna mellanrum. Det är inte så att jag räknat veckor mellan gångerna men det kan säkert vara månadsvis.

Jag tog p-spruta när mitt avslag var avklarat och blödde då nästan konstant i 3 månader. Jag valde att sluta med sprutan och har sedan dess inte haft någon blödning trots att det gått flera månader.

Kan det vara äggstocken som gör ont? Jag vet att jag kunde känna lite smärta runt ÄL innan jag blev gravid, och sådant kan ju försvinna eller förvärras efter man fått barn.

Kan tillägga att smärtan oftast går över efter en dag eller två och den är inte så stor att jag inte kan hantera den, den är mest obehaglig.

www.hecate.se Theo 100111
  • Svar på tråden Ont höger sida
  • myzz

Eftersom att du känt av ägglossning tidigare så kan det väl mycket väl vara detta. Jag hade samma problem tidigare, men detta har försvunnit helt nu, konstigt konstigt. Dock pratade jag med en kompis som jobbar på ambulansen och han hade hört talas om luftcystor, tydligen något som kan komma och orsaka smärta en stund, och sen försvinner. Tydligen helt ofarligt. Och för mej försvann besvären efter 1 år ungefär. Är du osäker så gör en läkarundersökning så slipper du fundera. Men jag skulle gissa på något av ovanstående :)

• xXMaLoXx

Ok, ja eftersom det verkar komma någorlunda regelbundet så har jag ju ganska starka misstankar om att det handlar om äggstocken iaf. Sen om det är något liknande ägglossning eller om det är som du talar om vet jag ju inte. För varje gång det börjar göra ont så säger jag åt mig själv att kolla upp det, men dagen går och smärtan går över...och jag du vet? ;)

Jag har to m haft misstankar om att det skulle ha något med tarmarna att göra. Neh, jag vet inte..får nog be om en besiktning tror jag :D

www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden Ont höger sida