• Anonym (Rebecka)

Min man (38) har träffat en 22-åring. Jag kräks!

Eller ja, soon to be ex-man. Ungefär två veckor efter vi först började prata om att skilja oss (innan det blev "offentligt") "träffar" han en tjej, bekant sedan tidigare, på after work och får till det. Igår, typ en vecka senare, skulle han sova hos en kompis men jag fattade rätt snart att det var lögn, vilket han också medgav idag.
    Jag är så grymt besviken över lögnen och dessutom det faktum att han inte kan vänta tills vi har separerat innan han börjar träffa någon annan. Det känns inte särskilt repektfullt! Dessutom är hon 22 år. Hon ser ut som 19, max, en taning tjej, typ. Jag tycker det är smått äckligt och riktigt pinsamt typiskt medelålderskris beteende och kan inte fatta hur någon som jag trodde jag kände väl kan bete sig så. Plötsligt känns allt väldigt klyschigt och patetiskt och jag undrar hur jag kunde missta mig så på honom.
    Har han ingen självrespekt eller självförtroende alls som behöver den bekräftelsen?!?
    Iofs bekräftar detta ännu mer att skilsmässa är helrätt men jag är chockad. WhY?? (Eller, jag förstår varför- det här är en tjej som verkligen tycker att han är cool så han känner sig nog som världens charmör) När han berättade det trodde jag först det var en annan tjej (som är snygg, smart och 33-34 år) och då hade det känts helt ok (förutom lögnen så klart) Men det här?? OMG- mycket ska man hör innan öronen trillar av...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-17 20:49
    Oj,oj, oj!!!

Jag skrev det här inlägget häromkvällen, riktigt ledsen och besviken ett par timmar efter att mannen som jag levt nära i fem år- och själv valt att skilja mig från- visat en ny och trist sida av sig själv genom att ljuga för mig, ett beteende jag tycker är lågt och ovärdigt. Jag trodde verkligen att han hade mer ryggrad än så.

Rent allmänt har jag inget emot kärlek över ?åldersgränserna? men den här tjejen (en tidigare bekant) är väldigt ung både till utseende och sätt att det faktiskt känns obehagligt. Lite peddo-varning, liksom.

Vissa har förstått precis hur tufft det kan vara när man känner att man missbedömt någon (tack för omtanken, den värmer!), andra tycker att jag är en ältande bitterfitta och berättat hur lyckliga ni är med era äldre män (kul för er ) och ytterligare några har läst in så oroligt mycket mer i min text att det nästan varit underhållande att läsa era inlägg.

Fast seriöst så kanske man ibland ska ta sig en liten funderade över var det egentligen är man skriver till en ledsen människa som just tappat fotfästet (om än, som i mitt fall, bara för ett litet tag). Även anonyma ord på en skärm kan såra rejält eller faktiskt lyfta en och få en att tro på godheten i människor igen när man börjat tvivla. Ge det en tanke nästa gång du sätter fingertopparna på tangenterna.
    //Rebecka

• Svar på tråden Min man (38) har träffat en 22-åring. Jag kräks!
  • BlommyNess12

Det är klart du är svartsjuk, ni har ju knappt hunnit separera. Man får ofta ett krisbeteende under en separation. Men de är båda vuxna människor, och det är väl inget mer med det, gällande åldersskillnaden så har den faktiskt ingen relevans. Jag kan dock hålla med dig om att det var väldigt respektlöst att börja träffa nån innan ni ens hunnit flytta isär.

• mamita64

Ja du jag vet inte jag.
    Visst det är en rätt stor åldersskillnad speciellt som hon bara är 22.
    Men tydligen har han ju hittat kvalitéer i henne som han uppskattar, tänker på hur han beskrivit henne för dej.
    Att det skulle ha varit stor skillnad om hon varit äldre vet jag inte. Det är inte så lätt närens x hittar en ny, nästan omgående.

Visst är det lockande att bli ihop med en yngre person, bara det att en yngre kan attraheras av en är ju en jättekick. Om det är kicken ditt x är ute efter är ju dock svårt att säga

• Anonym (Rebecka)

Jag tror inte jag är svartsjuk, vi var överens om att skiljas och jag vill inte ha honom tillbaka- men jag tycker att det är pinsamt, gubbsjukt och jag är förvånad över att jag inte kände honom bättre.

Mamita: Jag förstår inte hur du menar "som han beskriver henne för mig"? jDet är en bekant till oss, men hennes namn är detsamma som en tjej som vi också känner och som är snygg, smart och 33-34 år. Tjejen han träffar är som en tanig tonåring och DET är äckligt.

• mamita64
    Anonym (Rebecka) skrev 2010-12-16 01:28:55 följande:
    Jag tror inte jag är svartsjuk, vi var överens om att skiljas och jag vill inte ha honom tillbaka- men jag tycker att det är pinsamt, gubbsjukt och jag är förvånad över att jag inte kände honom bättre.

Mamita: Jag förstår inte hur du menar "som han beskriver henne för mig"? jDet är en bekant till oss, men hennes namn är detsamma som en tjej som vi också känner och som är snygg, smart och 33-34 år. Tjejen han träffar är som en tanig tonåring och DET är äckligt.
    "När han berättade det trodde jag först det var en annan tjej (som är snygg, smart och 33-34 år) och då hade det känts helt ok (förutom lögnen så klart) Men det här?? OMG- mycket ska man hör innan öronen trillar av..."

Jag missuppfattade dej nog. Jag förstod det som att han hade beskrivit tjejen för dej och att du då sett en kvinna i 33-34 års åldern framför dej. Så det hängde bara på namnet då

• Anonym (Rebecka)

Ja, jag vet ju vem det är.

• mamita64

Ja jag förstår inte heller riktigt det där med åldern.
    Antingen så är han smickrad av att en ung tjej vill ha honom och smörjer sitt ego lite.
    Eller så har han hittat någon han tycker mkt om och kommer att ha ett långt förhållande med.
    När jag var 40 dejtade jag en 30 årig kille i nästan ett år. Inget märkligt med det. Nu skillde det bara tio år mellan oss, men det var allt en del som rynkade på näsan åt det med.

• daxare

"Jag är inte svartsjuk" det är ju sjukt roligt se hur du säger detta.
    Och sen spyr galla äver ditt blivade ex på alla sätt du kan.

Det som är helt klart är att du hatar ditt ex och vill styra hans liv från andra sidan också.
    Vad detta grundar sig i kan vi bara spekuklera i, men vad faan du har med det och göra är nog en gåta för oss alla.

Tror du ska försöka gå vidare med ditt liv än älta det gamla.
    Den som kommer gynnas mest av detta är DU, men märkt i dessa situationer så brukar sällan såna som du tänka klart eller rationellt.

• Anonym (Ung)
    Anonym (Rebecka) skrev 2010-12-16 01:18:21 följande:
    Eller ja, soon to be ex-man. Ungefär två veckor efter vi först började prata om att skilja oss (innan det blev "offentligt") "träffar" han en tjej, bekant sedan tidigare, på after work och får till det. Igår, typ en vecka senare, skulle han sova hos en kompis men jag fattade rätt snart att det var lögn, vilket han också medgav idag.
    Jag är så grymt besviken över lögnen och dessutom det faktum att han inte kan vänta tills vi har separerat innan han börjar träffa någon annan. Det känns inte särskilt repektfullt! Dessutom är hon 22 år. Hon ser ut som 19, max, en taning tjej, typ. Jag tycker det är smått äckligt och riktigt pinsamt typiskt medelålderskris beteende och kan inte fatta hur någon som jag trodde jag kände väl kan bete sig så. Plötsligt känns allt väldigt klyschigt och patetiskt och jag undrar hur jag kunde missta mig så på honom.
    Har han ingen självrespekt eller självförtroende alls som behöver den bekräftelsen?!?
    Iofs bekräftar detta ännu mer att skilsmässa är helrätt men jag är chockad. WhY?? (Eller, jag förstår varför- det här är en tjej som verkligen tycker att han är cool så han känner sig nog som världens charmör) När han berättade det trodde jag först det var en annan tjej (som är snygg, smart och 33-34 år) och då hade det känts helt ok (förutom lögnen så klart) Men det här?? OMG- mycket ska man hör innan öronen trillar av...
    Hahhhhhhhhhhhhha.Du är svartsjuk annars förstår jag inte varför du vill spy över derras åldersskillnade som inte är så stor. Kärlek har ingen åldersgräns , båda är vuxna
  • Naoko

Men klart att man skulle reagera även om det såklart inte spelar någon roll med åldern egentligen.
    Svartsjuka är en lite för enkel förklaring, det är ju jobbigt när någon man tror att man känner har till exempel en helt annan smak än vad man trodde ... tror det är lite egot också, som att vara en Mac och ersättas av en Acer medan innehavaren glatt pratar om hur bra Acern är. (observera att det inte handlar om åldern utan den generella känslan av att ens ex nya inte lever upp till det man själv gillar) 

• Ramborg

Kärlek - eller gubbsjuka helt enkelt?

Jag tycker inte alls det är konstigt att TS hajar till när mannen visar sig vara en annan än den hon trott.

Svar på tråden Min man (38) har träffat en 22-åring. Jag kräks!