• minisnutt

När kan man börja ge curry??

När o hur pass mycket kan man ha i?

• Svar på tråden När kan man börja ge curry??
  • MID

Curry är väl så pass stark krydda så man kanske skall ha gett endel mat innan (inte på smakis stadiet liksom....) men sen är de väl helt ok då man vet att barnet inte är känsligt osv. Man kan väl i princip ge alla kryddor från att dom äter vanlig mat bara man inte kryddar för mkt; man kan ju ta bort endel av barnets mat innan man kryddar mer till de vuxna. Min lilla kille kan tycka det är gott att få smaka vår mat som kan vara ganska stark ibland men oftast får han en mildare variant på sin egen tallrik.
    Det där är nog från barn till barn vad dom gillar och vad dom klarar av (magen)

• Tex

Caesar har ätit currygrytor sedan han var 5 månader, började med smakisar vid 4 månader. Min son är väldigt förtjust i kryddor och spottar och fräser om maten är för dåligt smaksatt. Dock brukar större mängder curry göra honom aningen lös i magen, men det antar jag varierar från barn till barn.

• mludvigs

Min Caesar fick curry första gången när han var runt 9 månader. Hade säkert testat det innan om det inte var så att jag 'glömt' bort att den kryddan fanns!

• shaddy

min kille fick en fiskgryta med curry när han var 6 månader, som han gillade jättemycket. Har man bara i lite lagom så är det säkert ingen fara

Svar på tråden När kan man börja ge curry??