• Anonym

Gravid & skåla i champagne?

Hejsan!
    Är i vecka 31 och undrar om det är helt fel av mig att vilja skåla med lite champagne på nyår? inte me rän så.. och inte ett fullt glas.. Mamma tycker att det skulle vara okej.
    Vad tycker ni?

Slutade helt med alkohol och cigg när jag blev gravid

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-18 12:53:50:
    Kan ju tillägga att efter några svar så insåg jag att jag var dum som frågade och ska dricka alkoholfritt på nyårsafton. Så ni behöver inte bekymra er över det mer. Tar istället gärna emot tips på gott alkoholfritt

• Svar på tråden Gravid & skåla i champagne?
  • hjärnladyn

Ett halvfullt glas och vid ett tillfälle, det tror jag inte är någon fara. Du har ju helt hållit dig ifrån alkohol och cigg under hela graviditeten, så en liten avstickare tycker jag är okej.

• Lucifer

om det inte är aloholen du är ute efter så kan du testa peach pearl på systemet, det är jättegott och alkoholfritt

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=ALKOHOLFRITT%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a

• V N

Jag kommer smutta på ett halvt glas på nyår (v31 nu).
    Har också helt avstått från alkohol, men nyår utan bubbel *suck*

• Vanilj

Jag tror inte det är något problem om man skålar med ett halvt glas champange på nyår så länge det inte händer upprepande gånger.

• Anonym

Vad bra då verkar det inte vara någon fara
    Tar gärna emot tips på gott alkoholfritt också =)

• Vanilj

Är jag sugen på nyår så kommer nog jag också skåla med ett halvt glas champange och jag är i vecka 18 nu.

• hobnob

Varför inte skåla i alkoholfritt bubbel då?
    Bara en fundering...

• Anonym

hobnob - Det är inte samma sak. och alla säger ju att det är ofarligt med 2-3 klunkar under hela graiditeten så varför inte?

• Anonym (?)

Varför inte ta en cigg då också?

• hobnob

På min MVC förespråkar man "nolltolerans" under graviditet.
    Och jag förstår ändå inte hur 2-3 klunkar kan vara så viktigt.
    Är det inte godare att dricka ett helt glas (eller flera) av ett alkoholfritt bubbel?

Svar på tråden Gravid & skåla i champagne?