Hängig hund, vad kan det vara..?
Jag har en daghund, en schäfer på drygt 10 år, har självklart kontaktat ägaren om att hunden inte verkar må bra men undrar om nån av er vet vad det kan vara med honom.
Han har under dagen idag (han kom hit vi 06.00) blivit mer och mer hängig.
Det första jag märkte var att han flåsade, det brukar han inte göra. Jag trodde han mådde illa för min egna hund brukar flåsa en stund innan då. Men det kom inget sånt utan istället så har han bara legat ner i soffan och inte rört sig mer än att han sätter sig lite upp ibland för att flåsa och sen lägger sig ner igen och andas snabbt. Inte ens när min kille kom hem på lunch orkade han resa sig ur soffan, han brukar annars bli så glad att han springer runt och ylar.
Min kille hade också innan han åkte till jobbet reagerat på att nåt var annorlunda då hunden hade rest på sig men "bara stod där med sänkt huvud".
Vad kan det vara? Jag är orolig att det är nåt med hjärtat.. Han är ju ganska gammal.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-16 17:01
Han har troligtvis en tumör i mjälten. Han fick vara kvar på djursjukhuset och dom ska kolla med ultraljus imorgon. Går det och det inte har spridit sig opereras han under morgondagen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 15:42
Idag fick ägaren svar på ännu ett prov. Jag trodde hon fått svar på alla men detta var kvar och det visade på cancer i blodkärlen. Han har 3mån-2år kvar att leva. Jag är så ledsen och jag hoppas han kan leva så länge som möjligt innan han börjar lida av det och måste avlivas.