• Anonym (undrar)

initialer AS

Vi tänkte döpa vår dotter till ett namn som börjar på A och då blir hennes initialer AS:)
    Bryr man sig om detta? Sjukt löjligt tyckte jag när en vännina på pekade det. Hon visade mig en hemsida där det stog förklarat vad man ska tänka på när man namnger ett barn och där stog även förklarat att man bör tänka på vad initialerna blir så ett barn inte blir mobbat. AS fanns även med hahha
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden initialer AS
  • Halkatla

Det beror väl lite på. Men om jag ska vara helt ärlig så uteslöt vi namn som började på en viss bokstav just för att de inte skulle få "jobbiga" initialer.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • mimsan01

Mäh! Vad vad det för miffo-sida? Det var det löjligaste jag hört!
    Du får väl höra av dig till Annika Sörenstan eller Anders Svensson och höra om de har lidit av sina initialer?

• Anonym (undrar)
    mimsan01 skrev 2010-12-16 14:11:46 följande:
    Mäh! Vad vad det för miffo-sida? Det var det löjligaste jag hört!
    Du får väl höra av dig till Annika Sörenstan eller Anders Svensson och höra om de har lidit av sina initialer?
    hahah bra svar, den ska jag använda om någon säger något:)
  • mimsan01

Heter du Ahl i efternamn och hade tänkt att döpa dottern till Ann hade jag väl tyckt att du skulle tänka ett varv till, men initialerna tycker jag inte spelar nån roll

• Anonym (undrar)
    mimsan01 skrev 2010-12-16 14:12:57 följande:
    Heter du Ahl i efternamn och hade tänkt att döpa dottern till Ann hade jag väl tyckt att du skulle tänka ett varv till, men initialerna tycker jag inte spelar nån roll
    hahahah classic!
  • Anonym (AS)

Haha. Mina initialer är AS och de har jag aldrig lidit av.
    Har mellan namn också så på syslöjden när alla va tvugna att brodera in sina initialer på en kudde sa min fröken att jag kunde ta in första bokstaven på mitt mellan namn också eller bara skriva in en förkortning på mitt namn.

Att ha sånt i baktanke när man väljer namn tycker jag låter lite konstigt. Hehe.

• Anonym (aseth)

Äh tycker inte de är något att bry sej om. Mina initialer (med alla namn) blir ASETH ;) De kom jag på när jag var 22. Hur ofta använder man initialerna? Tycker absolut ni kan ta ett A namn =)

• mimsan01
    Anonym (aseth) skrev 2010-12-16 14:15:37 följande:
    Äh tycker inte de är något att bry sej om. Mina initialer (med alla namn) blir ASETH ;) De kom jag på när jag var 22. Hur ofta använder man initialerna? Tycker absolut ni kan ta ett A namn =)
    Jag tycker att du stolt ska bära dina initialer, och kanske till och med sätta dem på en personlig registrerings-skylt på bilen?
  • En Åsa

haha när min sambo föddes för så tyckte hans föräldrar att de var superoriginella som gav honom det extremt ovanliga namnet Oskar (vilket typ alla andra också tänkte men det är en annan historia). Folk omkring dem tyckte att ett så fult namn kan de ju inte ta och en använde som argument att "inte kan han heta Oskar, då blir ju hans initialer OB och då kommer han bli retad för Tampax hela livet" Han har hetat Oskar i 30 år nu och har aldrig blivit retad för Tampax.

= jag tycker absolut du kan ta ett A-namn.

• Anonym (lis)

Har släkt vars initialer blir CP.. om inte ens dom blivigt mobbade är nog AS ingen fara :)

Svar på tråden initialer AS