• MrC
    Äldre 16 Dec 14:10
    1947 visningar
    15 svar
    15
    1947

    Var åka med liten badkruka.

    Ensamstående pappa med badkruka till dotter söker lämpligt resemål i sommar.
    Vi vill ha: Barnvänligt, barnpool, gärna vattenrutschbana/vattenlekar, nära till strand, hav och en stad för shopping. Kom med tips!

  • Svar på tråden Var åka med liten badkruka.
  • Äldre 16 Dec 22:58
    #1

    En kryssning i Medelhavet kanske. Kan rekommendera Royal Caribbean som är riktigt barnvänliga, på de största båtarna är vattenleklandet rejält tilltaget, där finns en maskin med frozen youghurt där små glassälskare fritt får gå och hämta hur mycket glass de vill och nästan hur mycket andra aktiviteter och upplevelser som helst,  och som förälder får du nya spännande stopp (nästan) varje dag.

  • MrC
    Äldre 17 Dec 03:30
    #2

    Låter som en hit. Får kolla på det! Tack för tipset.
    När hon blir lite äldre ska vi till Malta och simma med delfinerna!
    Egypten, USA, Azorerna och Thailand står på önskelistan också.
    När vi har tid!

  • Äldre 21 Dec 20:36
    #3

    hur gammal är dottern? 

    för något år sedan var vi i Alcudia, Mallroca och det är ju ett barnvänligt och trevligt resmål - där finns ju även en del vattenparker i närheten, vi bodde på Viva Blue och barnpoolen där tyckte mina barn jättemycket om, nu var de dock bara 3 och 1 år, så den var mest anpassad till lite mindre barn.  

  • MrC
    Äldre 21 Dec 20:38
    #4

    Hon är 5 år och kan simma 10-20 meter.


    Så är det att vara munk!
  • Äldre 21 Dec 20:38
    #5

    Thailand är ju hur barnvänligt som helst och där är det ju garanterat varmt i vattnet för den lilla badkrukan


    Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
  • Idis1
    Äldre 21 Dec 20:41
    #6

    Vi var i Side, Turkiet och jag tycker att det stämmer in bra på din beskrivning.

  • MrC
    Äldre 21 Dec 20:45
    #7
    Flamma skrev 2010-12-21 20:38:50 följande:
    Thailand är ju hur barnvänligt som helst och där är det ju garanterat varmt i vattnet för den lilla badkrukan
    Thailand på sommaren? Varför åka så långt när södra europa är fint.
    För övrigt tänkte jag åka till Bali, Malaysia och Singapore nästa vinter. 2-3 veckor. Men hon ska inte med.
    Så är det att vara munk!
  • Äldre 21 Dec 20:49
    #8
    MrC skrev 2010-12-21 20:45:59 följande:
    Thailand på sommaren? Varför åka så långt när södra europa är fint.
    För övrigt tänkte jag åka till Bali, Malaysia och Singapore nästa vinter. 2-3 veckor. Men hon ska inte med.

    Jag åker dit när jag får chansen och när det passar med jobb å så... Har inte varit där sommartid, men har heller inte vart längre söder ut än Danmark


    Kneipbyn på Gotland då? Det uppskattade jag när jag var liten. Likaså Skara Sommarland.


    Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
  • Äldre 25 Dec 16:20
    #9

    Palma Nova i Mallorca. Nära till Aqualand, western park, water park mm. Också inte så långt till Palma för shopping, tar väl kanske 30-45 min mellan med buss och kostar 2.75euro för en vuxen enkel. Långgrunt i havet också.

    Annars brukar alcudia vara mest populärt hos svenska familjer, men palma nova ligger mycket närma till dessa vatten land och de går också gratis bussar dit regelbundet.

  • MrC
    Äldre 30 Dec 11:44
    #10

    mmm det lutar åt en sommar i Sverige. Skara/Göteborg om vi ska bort.
    Vi bor i Stockholm, så Grönan är välbesökt.
    Vill hon komma bort längre så skickar jag upp henne till Norrbotten och kusinerna.

    Blir det en kass sommar i Sverige kan man ta en sista minuten.

    Vi siktar på Bali vintern 2011-2012 istället.

  • MrC
    Äldre 7 May 09:33
    #11

    Vi åker till Hotell Orient Palace i Alaya, Turkiet den 18'e maj:
    Länk till Solresor.
    Youtube filmer.
    Google bilder.



    Var åker ni i sommar?
  • MrC
    Thu 30 May 2019 21:19
    #12

    Nu har det gått åtta år sedan jag och badkrukan åkte till Turkiet i en vecka.
    I sommar blir det ny resa, men den här gången till USA!!!!
    Badkrukan (en person som ogillar att bada kallt) har hunnit bli 13, snart 14 år och har vuxit om sin mamma på längden. Vi åker sex veckor till USA och kommer att göra flera stopp. Los Angeles/Kalifornien, Las Vegas/Nevada, New Orleans/Louisiana, Houston/Texas, Orlando/Florida och New York!

    Det är bara hon och jag som åker!
    Daddy and daughter, still exploring the world!

    Var är mamman undrar ni? Vi har varit skilda i exakt 10 år och jag lever fortfarande ensam.

    Vad gör ni med era barn i sommar? Några äventyr planerade?

  • Thu 4 Jul 2019 07:20
    #13
    MrC skrev 2019-05-30 21:19:21 följande:
    Nu har det gått åtta år sedan jag och badkrukan åkte till Turkiet i en vecka.
    I sommar blir det ny resa, men den här gången till USA!!!!
    Badkrukan (en person som ogillar att bada kallt) har hunnit bli 13, snart 14 år och har vuxit om sin mamma på längden. Vi åker sex veckor till USA och kommer att göra flera stopp. Los Angeles/Kalifornien, Las Vegas/Nevada, New Orleans/Louisiana, Houston/Texas, Orlando/Florida och New York!

    Det är bara hon och jag som åker!
    Daddy and daughter, still exploring the world!

    Var är mamman undrar ni? Vi har varit skilda i exakt 10 år och jag lever fortfarande ensam.

    Vad gör ni med era barn i sommar? Några äventyr planerade?

    Vi far varje år utomlands med barnen 1-2 gånger om året men på senare tid 1 gång om året då det blir svårare ju äldre dom blir pga skolan.
    I år blir det Bulgarien igen har inte varit där sen 2005 och ville dit igen då..
    Är lite sugen på USA nästa år då jag fyller 50 och har kollat in dom städerna du skrev, så har du tips och trix skriv gärna det..


    Var mamman är är skiter jag i för hon var ju ur leken för 10 år sen..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Thu 4 Jul 2019 15:41
    #14

    Skåne uppfyller alla din krav

  • Fri 5 Jul 2019 00:01
    #15
    Giftskåneman skrev 2019-07-04 15:41:16 följande:
    Skåne uppfyller alla din krav
    Det är lite som att fara utomlands, kan man inte språket fattar man inte ett skit..
    Så jag åker hellre utomlands istället..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Var åka med liten badkruka.