Nedtrappning Sertralin
Hej!
Jag fick ångest i april - har ingen aning om varför..
Har gått hos kurator och fått medicin.
Gick upp till 75mg Sertralin och mådde bra på det. Låg på den dosen i 4,5 månad och besämde mig för fyra veckor sen att testa att trappa ner till 50mg igen. (Jag vet att man bör ligga kvar i mint 6 månader på den dosen som fungerar)
Jag har precis gått in i 6e månaden av min graviditet. Hade det inte varit för det, så hade jag naturligtvis inte haft lika "bråttom" att trappa ner - Men vill ju så gärna ligga på så låg dos som jag bara kan. För bebisens skull.. Men utan att själv må dåligt.. Det är en svår balansgång..
Hur som helst så har det känts bra - över förväntan - fram till för några dagar sen..
Den här veckan har varit oroligare.. Jag har svårt att släppa rädslan för att bli sämre - att få ångest igen..
Har yrsel framför allt.. men kan också känna av svagt illamående, trötthet och oro..
Alla symptom som dessutom är fullt normala under en graviditet..
Har läst att nedtrappningssymptom är vanligast första två veckorna, men att de även kan hålla i sig längre..
Hur skall jag göra?
Vill verkligen INTE öka dosen igen!
Men funderar på att köra varannan dag 50, varannan dag 75..
Hur länge bör jag hålla ut? Har ju som sagt mått bra fram tills nu - är det troligt att det bara är en liten dipp, och snart blir bättre igen?
Tack på förhand!