• emmw

fick HEMSK frisyr, sååå missnöjd, vad ska jag göra? Bedöm min bild!

Jag har alltid sååå svårt att hitta någon bra frisör till BRA pris. När jag klippte en helt ny frisyr för 10 månader sen (se bild till vänster) kostade klippningen 950 kr (W-lounge). Jag blev jättenöjd men tänkte att nu när jag har grundfrisyren behöver jag nog inte lägga så mycket nästa gång. Klippte mig för 600 kr nästa gång (Clipp-er) och det resultatet blev också rätt bra. Men NU, fick jag inte tag i han som klippte för 600 kr och jul och andra fester närmar sig och jag behövde verkligen en tid snabbt. Gick in på www.reco.se och ringde alla som var på topplistan, EN hade tid...

FY va jag ångrar mig! Mitt hår hade blivit slitet och oformligt pga att det var 6 månader sen jag klippte det, (alltså mycket längre än på vä bild) och jag sa att jag absolut ville behålla längen längst fram men att luggen behövde få någon slags form så den inte bara hängde och slängde och sen toppa överlag. Och se resultatet! (höger bild). Jag poängterade att jag inte ville se ut som en mes i page utan ville ha lite mer "edgy" look. OCh så fick jag denna fula pottfrilla med spretig fönad 80-talslugg.

Känner mig såååå nere och FUL!!! och bilden är ändå tagen direkt efter frisören med "styling" om man får kalla det så. Usch, att håret kan ha så stor inverkan på hur vi mår.. Borde kunna fokusera på att det växer ut, men fram tills dess...?, det tar ju ett jäkla bra tag, USCH, har något tips på vad jag kan göra? Gå och klippa igen och hoppas på att det går att förbättra? Men längden är ju redan borta.

Kan tillägga att salongen hette "Salong Birger Jarl", då varning för den!!!! (trots att den hade fått jättefina betyg på nätet). Och det kostade 750 (hon slingade också men det syns ingen skillnad)

När jag förklarade att jag var missnöjd och att hon hade klippt mycket mer än vad jag sa, menade hon bara att det behövdes för att få upp volymen, VILKEN volym!!!!??? ser så jäkla trist ut.
  • Svar på tråden fick HEMSK frisyr, sååå missnöjd, vad ska jag göra? Bedöm min bild!
  • Red Velvet

Åh, jag hatar när man klipper lugg och blir missnöjd! Det jag brukar göra är att helt enkelt ha den uppe med klämmor. Ibland går det också att borsta den åt motsatt håll och hålla fast med en klämma (de längre håren döljer då de kortare stråna). Det är dom enda tipsen jag kan ge dig, jag hade inte gått och försökt klippa till den, såvida du inte vill ha en mycket kortare lugg.

• emmw
    Red Velvet skrev 2010-12-16 16:57:30 följande:
    Åh, jag hatar när man klipper lugg och blir missnöjd! Det jag brukar göra är att helt enkelt ha den uppe med klämmor. Ibland går det också att borsta den åt motsatt håll och hålla fast med en klämma (de längre håren döljer då de kortare stråna). Det är dom enda tipsen jag kan ge dig, jag hade inte gått och försökt klippa till den, såvida du inte vill ha en mycket kortare lugg.
    Ja egentligen är det inte luggen som är värst, jag har haft kort lugg förut och på vänster bild är den faktiskt också kort men bara dragen åt sidan. Men det går inte göra nu när de där stråna sticker ut som de gör...

Det är hela helheten i sig som jag tycker är så ful, kankse att det går att få till en lite mindre mesig frisyr, men då blir den ju förstås kortare. hm, svårt .
  • Stealth

Din lugg ser ju helt knäpp ut, blundade dom när dom klippte den?
    SOm tur är växer det ju ut men det ser sådär ut...

• emmw
    Etay skrev 2010-12-16 16:57:29 följande:
    Vad tråkigt.. du borde fått pengarna tillbaka om du inte var nöjd.. Rynkar på näsan
    Ja, men man är lite för mesig när man väl står där. Dessutom tog hon inte kort och jag fick gå till en bankomat som låg 15 min bort i snöovädret (med foglossningar som heter duga!). Jag fick lämna mitt leg som pant (aldrig varit med om tidigare) vilket inte kändes så trevligt. Förstår på sätt och vis, men skulle jag mot förmodan stuckit utan att betala borde hon kännt att hon inte var värd pengarna ändå pga det dålig jobbet.
  • emmw
    Stealth skrev 2010-12-16 17:01:58 följande:
    Din lugg ser ju helt knäpp ut, blundade dom när dom klippte den?
    SOm tur är växer det ju ut men det ser sådär ut...
    Jag fattar inte heller och så fönade hon med en rundborsta underifrån så den blev som de tunna 80-talsluggarna som står rakt ut i en böj. HEMSKT! Jag ska gå och blöta upp det och föna igen åt andra sidan och se om det går att gömma.
  • HannaZan

Du e ju faktiskt en kanon fin kvinna! Men jag förstår dilemat med frisyren, den vart faktiskt bättre förr. Det är just dine före frisyr som jag själv skulle kunna tänka mig:D Försök burra upp det kanske så får det lite mer volym iaf. Men det ser ut på bilden som om hon har tunnat ut det. Smaken e som baken, så oroa dig inte för vad andra tycker iaf! Kramar!

• Stealth
    emmw skrev 2010-12-16 17:04:45 följande:
    Jag fattar inte heller och så fönade hon med en rundborsta underifrån så den blev som de tunna 80-talsluggarna som står rakt ut i en böj. HEMSKT! Jag ska gå och blöta upp det och föna igen åt andra sidan och se om det går att gömma.
    Förresten så var den första frisyren, den till höger verkligen skitsnygg. Du kommer ju kunna få tillbaks den frillan lyckost
  • dragonfly123

Såg ju riktigt bra ut på vänster bild dock antar jag att det var innan. Dock skulle jag dra undan håret så du inte fick lugg. Kör i hårgele och hårspray så kommer du få mycket volym.. Bara "ruffsa" till håret så lovar jag att det kommer bli MYCKET bättre. Eller så köper du en locktång och skaffar lockar så får du även då mer volym. Men skippa luggen och bara dra den åt sidan / bakåt.

Lovar de kommer göra stor skillnad. Förövrigt stylar jag alltid om mitt hår efter jag vart hos en frisör då de är riktigt dåliga på och styla, enligt mig.

• emmw
    HannaZan skrev 2010-12-16 17:05:11 följande:
    Du e ju faktiskt en kanon fin kvinna! Men jag förstår dilemat med frisyren, den vart faktiskt bättre förr. Det är just dine före frisyr som jag själv skulle kunna tänka mig:D Försök burra upp det kanske så får det lite mer volym iaf. Men det ser ut på bilden som om hon har tunnat ut det. Smaken e som baken, så oroa dig inte för vad andra tycker iaf! Kramar!
    TACK, min sambo försökte också trösta mig med att jag var världens finaste ändå, men det är för mig själv jag känner mig så ful. Ja, ett stort burr på den här längden kan ju faktiskt rädda en del, får testa det... hon har inte tunnat ut det faktiskt,, den västra bilden är mycket mer uppklippt och uttunna men ger ett mycket fylligare intryck då längden längst fram är kvar och ger tyngd medans resten "reser" (nacken är faktiskt ganska kort). Ja bor du i stockholm så vet du vart du ska gå och INTE gå för att uppnå den frisyren ialla fall :)
Svar på tråden fick HEMSK frisyr, sååå missnöjd, vad ska jag göra? Bedöm min bild!