fick HEMSK frisyr, sååå missnöjd, vad ska jag göra? Bedöm min bild!
Jag har alltid sååå svårt att hitta någon bra frisör till BRA pris. När jag klippte en helt ny frisyr för 10 månader sen (se bild till vänster) kostade klippningen 950 kr (W-lounge). Jag blev jättenöjd men tänkte att nu när jag har grundfrisyren behöver jag nog inte lägga så mycket nästa gång. Klippte mig för 600 kr nästa gång (Clipp-er) och det resultatet blev också rätt bra. Men NU, fick jag inte tag i han som klippte för 600 kr och jul och andra fester närmar sig och jag behövde verkligen en tid snabbt. Gick in på www.reco.se och ringde alla som var på topplistan, EN hade tid...
FY va jag ångrar mig! Mitt hår hade blivit slitet och oformligt pga att det var 6 månader sen jag klippte det, (alltså mycket längre än på vä bild) och jag sa att jag absolut ville behålla längen längst fram men att luggen behövde få någon slags form så den inte bara hängde och slängde och sen toppa överlag. Och se resultatet! (höger bild). Jag poängterade att jag inte ville se ut som en mes i page utan ville ha lite mer "edgy" look. OCh så fick jag denna fula pottfrilla med spretig fönad 80-talslugg.
Känner mig såååå nere och FUL!!! och bilden är ändå tagen direkt efter frisören med "styling" om man får kalla det så. Usch, att håret kan ha så stor inverkan på hur vi mår.. Borde kunna fokusera på att det växer ut, men fram tills dess...?, det tar ju ett jäkla bra tag, USCH, har något tips på vad jag kan göra? Gå och klippa igen och hoppas på att det går att förbättra? Men längden är ju redan borta.
Kan tillägga att salongen hette "Salong Birger Jarl", då varning för den!!!! (trots att den hade fått jättefina betyg på nätet). Och det kostade 750 (hon slingade också men det syns ingen skillnad)
När jag förklarade att jag var missnöjd och att hon hade klippt mycket mer än vad jag sa, menade hon bara att det behövdes för att få upp volymen, VILKEN volym!!!!??? ser så jäkla trist ut.