Låter ni dem ligga och böka för sig själva en stund?
Har sedan 2 veckor sedan lärt min son att somna direkt i sängen istället för i min famn.
Dock ska han alltid "böka" innan han väl somnar. Måste sitta hos honom o buffa o sjunga för honom tills han somnat in lite, för han använder napp så måste kontrollera så den är där.
Men sedan 1 vecka tillbaka ungefär så har han börjat vända sig från mage till rygg också, och gillar att trycka ifrån sig med benen, hamnar med andra ord högt upp i sängen.
Första 5-10 minutrarna så ska han alltid ligga och testa alla rörelser han bara kan. Så det är helt hopplöst att ens försöka få honom att ligga still då, utan jag får helt enkelt låta honom ligga och böka själv där inne o så tills han blivit lite tröttare, sen går det på nån minut o så somnar han när jag försöker igen.
Undrar bara ifall det är nån mer som har en bebis som alltid måste böka och krångla av sig lite först?
Är det dumt att låta han göra det ifred? Så drygt o sitta där bredvid o bara titta på. ;P
Går in efter nån liten minut igen och hjälper han somna. Lämnar musik på så det är ljud, och så sitter jag utanför rummet, så jag kan prata med han.