• Pipii

Växelvist boende är lika med misshandel

Den som kom på att barn ska ryckas upp varannan vecka kan inte ha tävkt särskilt långt.

Det är på gränsen till misshandel att tvinga barn att byta hem varannan vecka för att föräldrarna inte klarar av att hålla ihop.

Barn ska ha ett hem där som växer upp och känner sig trygga,har sina vänner och sina prylar.

Tycker att man borde behålla sitt ursprungshem och sen kan föräldrarna flytta ut varannan vecka istället för att tvinga sina barn att göra det.

Undrar hur många föräldrar som hade stått ut med att byta bostad varje Fredag???

Den som tänkte ut denna lösning har enbart tänkt på dom vuxna hävdar jag och inte ett enda dugg på barnen!

• Svar på tråden Växelvist boende är lika med misshandel
  • Tow2Mater

Tja, jag har inget emot att bo i sommarstugan varje helg och "hemma" i veckorna....

• Nomaden

känsligt ämne men tycker någonstans att du har helt rätt.

• Ari Gold

Hur vet du det? Har du bott växelvis som barn?

Jag har bott varannan vecka hela min lyckliga barndom och tyckte detta var aldeles utmärkt.

En kort period (ca ett år) både vi endast varannan tors-sön. hos pappa och jag upplevde då att jag förlorade mycket av min trygga vardagsrelation med honom och  att detta sedan tog lång tid efteråt att reparera.

Ett barns trygghet sitter inte i ett hus eller lägenhet, ett barns trygghet sitter i föräldrarna.

• misplacedname

Jag och min syster lessnade så totalt på varannanvecka så vi tjatade oss till 2v i taget. Mkt bättre!

• Nomaden
    Tow2Mater skrev 2010-12-16 20:09:06 följande:
    Tja, jag har inget emot att bo i sommarstugan varje helg och "hemma" i veckorna....
    fast det är ett eget val och dessutom är du inte i känslig utvecklingsfas.
  • Pipii
    Ari Gold skrev 2010-12-16 20:10:31 följande:
    Hur vet du det? Har du bott växelvis som barn?

Jag har bott varannan vecka hela min lyckliga barndom och tyckte detta var aldeles utmärkt.

En kort period (ca ett år) både vi endast varannan tors-sön. hos pappa och jag upplevde då att jag förlorade mycket av min trygga vardagsrelation med honom och  att detta sedan tog lång tid efteråt att reparera.

Ett barns trygghet sitter inte i ett hus eller lägenhet, ett barns trygghet sitter i föräldrarna.
    Ett barns trygghet sitter i hem och föräldrar,en fast punkt i tillvaron,det finns säkert barn som fixar detta för dom har inget val,men bra är det inte!
  • Ari Gold

Kan vi inte hålla oss till att de som har någon erfarenhet av ämnet uttalar sig? Det är så underutvecklat när folk pratar om saker de bara spekulterar i.

Jag kanske ska raljera lite över hur barn till homosexuella har det...eller, nej just det - JAG HAR JU INGEN JÄVLA ANING OM HUR DET ÄR!

• Pipii
    Wicke skrev 2010-12-16 20:13:06 följande:
    *suck*
    Ja verkligen suck för alla små barn i kappsäck
  • Ari Gold
    Pipii skrev 2010-12-16 20:15:22 följande:
    Ett barns trygghet sitter i hem och föräldrar,en fast punkt i tillvaron,det finns säkert barn som fixar detta för dom har inget val,men bra är det inte!
    Återigen, har DU bott vv? annars vet du inte ett smack om hur det är =fakta.

De av mina vänner som växt upp på samma sätt delar mina erfarenheter, bortsett från en tjej som hade föräldrar som ej klarade av att sammarbeta och spelade ut henne mot varandra.
Svar på tråden Växelvist boende är lika med misshandel