• Noppe

Hur reagerar du på ordet BUSIG????

Om någon säjer det om ditt barn

Är det lite sött, som en komlimang

eller tar du det som OLYDING??

Jag tycker man säjer busig som något gulligt jag skulle inte tro att mitt barn var olydig och dum utan bara lite gulligt påhittig

• Svar på tråden Hur reagerar du på ordet BUSIG????
  • Trikarn

Busig: gullig och påhittig- full med hyss helt enkelt =)

• Justess

Beror på situationen och vem som säger det och hur denne säger det .

Brukar kalla min son för bustroll - då är det positivt, gulligt, för att han är påhittig. Ibland säger jag dock åt honom att sluta busa i soffan. Då är det mer negativt.

*Tänker* Stackars barn - vilken inkonsekvent mamma. Han kanske tror att jag skämtar när jag säger åt honom att sluta busa i soffan .

• Smajla

Busig är för mig lite med glimten i ögat och charm
    annars använder jag bråkig för nån som är stökig och ouppfostrad

• giz
    busig är gulligt hyss. med glimten i ögat.
    busig på nätet tex vildawebben lunar m.m betyder att man är ute efter c6, snesteg å one night stands.
    tänk vad ord kan betyda olika beroende på vart man är.
  • Noppe

Jag får för mig att ordet busig har ändrat karaktär nu de senaste åren, för 30 år sen kanske det inte var något positivt , men det är bara en teroi

• Hattifnattentanten

Oftast positivt, åtminstone om mina snälla barn

...men det beror också på _hur_ det sägs. Det är inte alltid jag uppfattar det som att det var vänligt menat.

• Marlean

Negativt för det brukar bli det vanligaste ordet pervon online använder *helt felaktigt i mina ögon* har börjat hata det ordet...

• Marie med två barn

Säger som Tess 7709: Beror på situationen, vem som säger det och hur denne säger det.

• cookiemonster

Gulligt, positivt. Så barn "skall" vara

Svar på tråden Hur reagerar du på ordet BUSIG????