• Anonym

Hur gör dom om paketet inte får plats i brevinkastet?

Jag ska få ett par byxor hemskickade av en vän, det borde komma i morgon. Men jag undrar hur brevbäraren gör om det inte får plats i bevlådan? Ringer dom på? Och hur blir det om man inte är hemma då?

• Svar på tråden Hur gör dom om paketet inte får plats i brevinkastet?
  • Privat2010

För oss har det hänt att de ringer på dörren om paketet är för stort för brevinkastet, är det ingen hemma så lämnar de en lapp med vart man ska hämta upp sin paket.

• Snabeldrake

Här ringer de på dörren. Öppnar inte någon så skriver de en AVI som de lämnar i brevinkastet och sen låter paketet ligga på postens utlämningställe, där ni brukar hämta paket. 

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Anonym

har tom varit med om att de lämnat paketet hängande på handtaget... suttit fast i brevlådan hängades halvvägs ut, gick inte genom. fast brevbäraren ringde inte på dörren den gången, men var hemms så kunde ta paketet endå. Men också att de ringt på dörren. Fast verkar som vår brevbärare blivit van med att vår brevinkast är mindre än standard verkar det som så för det mesta måste vi hämta paketet på posten endå. Händer att jag testar om det ser ut och vara gränsfall och de går igenom ibland.

Svar på tråden Hur gör dom om paketet inte får plats i brevinkastet?