• Pojkemamma

Eksem på bröstvårtorna?

Jag har fått eksem på bröstvårtsgårdarna nu under amningen, ff på ena bröstet. Det blir sakta mer och mer. Det går fortfarande bra att amma men det kittlar ju under amning, och kliar emellanåtObestämd

Någon som känner igen sig? Tips? Vill inte att detta skall störa amningen, och jag har knappt tre månader kvar av helamning, sen hade jag tänkt mig delamning ett tag också. Sonen är drygt tre månader.

Känns sådär att smörja in med hydrocortison men jag gör det ändå, och tvättar av emellan, men ser inte tat det hjälper. Har iochförsig bara smörjt litegrann. 

• Svar på tråden Eksem på bröstvårtorna?
  • Nightswimmer

Gå till barnmorska eller vårdcentral och kolla upp det. Just under amning är det inte helt ovanligt att man får svamp på bröstvårtorna, och kan även ha eksem med svamp i. Det är verkligen inget roligt!

♥ H 2008-06-15 ♥
  • Pojkemamma

Jag har tid till veckan, just pga koll av massa andra allergiska symptom, så skall passa på att ta detta också på samma gång. Får hoppas de har ngt att behandla med som funkar med amning:-/

• SophiaM

Jag fick något smet till tuttarna när jag ammade. Funkade kanon! Kolla på bvc.

Svar på tråden Eksem på bröstvårtorna?