• s89

Avslag efter kejsarsnitt....

Hej! Snittades den 17/11. Nu ca 4 veckor efter har jag fortfarande lite lite ont i magen samt en brun/gul/beige flytning... Undrar hur länge erat avslag höll på och isåfall om denna färg kan vara normal? Haft blödning som kom tillbaka efter ett uppehåll på 1 dag.. Men nu inget blod.. 
    Först blev jagorolig attdet är infektion i livmodern, men då har man väl jätteont o oftast feber?

Tacksam för alla svar. 

• Svar på tråden Avslag efter kejsarsnitt....
  • Beautibaux

Jag hade avslag i 3 veckor efter mitt snitt. Mer rödbrunt till färgen... (ursäkta )

De sa till mig (barnmorskorna på Neonatalen) att det kunde komma och gå upp till 8 veckor utan att det behövde vara det minsta konstigt.

¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
  • mithrandil

jag hade nog i 5-6v nånting, vid båda mina snitt. Sista veckan/veckorna så var de mer som brun/röd/gulaktiga flytningar så jag tror att det är helt normalt. Skulle du få smärta, feber eller en dålig lukt så kontakta sjukvården.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • s89

Tack för era svar! Smärta har jag ju, sticker lite i magen/snittet.. Men inte jätteont har jag ju inte. Är det en infektion så brukar man väl ha mycket ont. Flytningarna kan nog vara lite olika färger..Detta är brun/beige och gulaktiga.. Men tror det börjar avta nu då. Hoppas inte det är någon infektion. 

Har iofs fått en uvi som jag går på behandling för nu. Kan ju vara en faktor att det sticker/hugger i magen/snittet också kanske. Ibland sticker det ner mot urinblåsan..

• mithrandil
    s89 skrev 2010-12-16 22:59:42 följande:
    Tack för era svar! Smärta har jag ju, sticker lite i magen/snittet.. Men inte jätteont har jag ju inte. Är det en infektion så brukar man väl ha mycket ont. Flytningarna kan nog vara lite olika färger..Detta är brun/beige och gulaktiga.. Men tror det börjar avta nu då. Hoppas inte det är någon infektion. 

Har iofs fått en uvi som jag går på behandling för nu. Kan ju vara en faktor att det sticker/hugger i magen/snittet också kanske. Ibland sticker det ner mot urinblåsan..

jag fick mitt barn för snart 6månader sen. jag har fortfarande lite stickningar och värk just kring snittärret. Tror det där kan vara ett tag, men om det hade varit en infektion så borde du få rejält ont. inte bara vara lite öm.
    4 veckor efter snitt så är det ju i princip fortfarande ett sår så det skulle vara konstigt om du inte kände något alls.
  • s89
    mithrandil skrev 2010-12-16 23:02:43 följande:
    jag fick mitt barn för snart 6månader sen. jag har fortfarande lite stickningar och värk just kring snittärret. Tror det där kan vara ett tag, men om det hade varit en infektion så borde du få rejält ont. inte bara vara lite öm.
    4 veckor efter snitt så är det ju i princip fortfarande ett sår så det skulle vara konstigt om du inte kände något alls.
    Tack för ditt svar. Det känns lugnandeGlad Ja precis, det vore ju konstigt. Ibland har jag även känt lite molande värk, men det är ju när livmodern drar ihop sig.. Är ju faktiskt flera dem går igenom när man gör snitt. Så det är som du säger, vore konstigt om man inte kände något alls efter 4 veckor..
  • mithrandil
    s89 skrev 2010-12-16 23:07:53 följande:
    Tack för ditt svar. Det känns lugnandeGlad Ja precis, det vore ju konstigt. Ibland har jag även känt lite molande värk, men det är ju när livmodern drar ihop sig.. Är ju faktiskt flera dem går igenom när man gör snitt. Så det är som du säger, vore konstigt om man inte kände något alls efter 4 veckor..

Varsågod. jag vet att jag själv oroade mig för infektion vid båda mina snitt så jag förstår dig.
    Hoppas det känns bättre snart!

• s89

Tack för era svar..Glad Har dock fortfarande kvar brunaktigt.. Men det är väl det sista som ska ut?

• LittleMissN

Du behöver inte vara orolig för infektion, det låter helt normalt! Jag fick infektion i livmodern 18 dagar efter snitt, lovar att det märker man väl!!!

Förutom vansinnig smärta i magen och ner genom hela underlivet så får man feber och det luktar vansinnigt illa, jag tyckte det luktade "dött kött" om mig.... Infektion får ca 7% av dem som blir förlösta med snitt, inget jättevanligt tydligen... Jag snittades för 2a gången och vid första snittet hade jag inga problem alls, bara avslag väldigt länge!!

Mvh Nath

• Nafi83

Jag har också haft en infektion i livmodern och jag kunde inte röra mig så ont det gjorde. Jag låg och skrek i soffan medan sambon fick badda min panna, innan jag fick antibiotika mot det. Jag kunde inte sitta och inte stå upprätt. Så det behöver du nog inte oroa dig för. Om du inte har en sjukt hög smärttröskel vill säga. ;) 

Svar på tråden Avslag efter kejsarsnitt....