• avelina92

Huskurer mot heshet, AKUT!

Panik.... På söndag skall jag sjunga, och de är ganska så mycket jag ska sjunga. MEN har nu drabbats av heshet :( Var mera igår och idag är det lite bättre, har druckit sånt varmt vatten med honung i, tagit C-vitaminer, och druckit varm varn saft åtskilliga gånger.... Sångrösten funkar ju inte då jag provat, så snälla ni där ute.... Vad ska jag ta mig till!? Vad kan jag mera göra och tro ni min heshet kommer försvinna tills på söndag åtminstone:( ?
    Vågar inte prata heller knappt för det tär ju ännu mer på stämbanden.....

• Svar på tråden Huskurer mot heshet, AKUT!
  • Selfish Geene

Lillasyster fick äta gröna äpplen mellan tagningarna när hon jobbade med radioreklam, de ska tydligen hjälpa mot heshet (har ingen aning om det finns fog för att tro det, men syrran hävdar att det hjälper)

• Ammi84

enligt min svärmor ska man dricka varm (inte hett) mjölk med honung och nejlika i. Testa...

• a mor

Blanda ingefära, honung, whiskey och varmt te. Jag fick igen rösten med den blandningen. Inte gott, men vad gör man inte.........

• Jesper f

Till att börja med, ska du INTE dricka varmt. Dina stämband är svullna, du behöver dämpa svullnaden = drick och ät KALLT! Då lägger sig svullnaden snabbare. Men viktigast av allt, var totalt TYST! Inte ett ljud.

Pappa, som jobbar med rösten, gurglar med saltvatten, för att döda bakterier.

• Anna Andersson

Botade min heshet med en ny medicin som jag köpte på Apotek Hjärtat. GeloRevoice, fick snabbt tillbaka rösten

• sär skriven
    Anna Andersson skrev 2014-04-06 19:45:01 följande:
    Botade min heshet med en ny medicin som jag köpte på Apotek Hjärtat. GeloRevoice, fick snabbt tillbaka rösten
    Förlåt men jag kan inte hålla tyst. Googlade du på "heshet" och fick upp den här länken och bara MÅSTE svara? Eller hur gick det till när du letade upp en fyra år gammal tråd och bara måste dela med dig av ditt tips?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Lilje

Glass funkade för mig, jag har tappat rösten flera gånger dom senaste veckorna, rätt jobbigt då jag behöver prata mycket i mitt jobb.

• bellamy

tyvärr hjälper nog inga tips om drycker mot heshet som ges i tråden. Stämbanden ligger nämligen i luftstrupen och där passerar inga drycker. Kanske kan däremot ångbad med örter hjälpa? Eventuell svullnad på stämbanden beror oftast på en inflammation, och då kan man inte påverka själva svullnaden åt något håll utan att få bort inflammationen.

Svar på tråden Huskurer mot heshet, AKUT!