• Lindha82

Mammig 4 månaders? eller utvecklingsfas?

Min dotter är 4 månader och märker en enorm förändrig på bara någon vecka. Från att ha fungerat med alla och inte varit svårsmält så reagerar hon nu med skygghet och observation mot vissa, kan börja gråta hysteriskt, men inte alla, bara vissa, och det verkar vara främst emot män.

En annan sak är att jag och min dotter för tillfället är hos min mor, vi har varit här 1 vecka nu. Jag bor ensam med min dotter ananrs så det är oftasdt hon och jag, men har haft barnvakt innan ca 2 kvällar i veckan utan problem, men här hos min mor, mån + ons den här veckan när jag skulle träna och hon skulle vara barnvakt så har min dotter blivit helt hysterisk, bara skirikit och gnällt och inget har hjälpt, var borta 2 timmar, och då hade hon gråtit mestadels så hon vart väl helt slut o somnade av allt skrikande. Min mamma säger att hon tror det beror på att hon saknar mig, att hon är så van vid att jag är där och vid läggning. Kan det bero på att vi inte är hemma just nu, utan hos min mamma och att hon inte är van vid miljön..eller kan det va så att hon kommit in i en fas och jag är viktigare (än vad jag trodde då det tidigare funkat utmärkt att vara med precis vem som helst bara 2 veckor tillbaka var det absolut inga problem)

Någon som känner igen sig?

Svar på tråden Mammig 4 månaders? eller utvecklingsfas?