• Anonym (fjutten)

BLUESTEP!

Tjena! Är det någon här som anlitat Bluestep till husköpet?
    Jag vet att de har högre ränta så det behöver vi inte gå in på. men jag tänkte mera generellt. Bra`? Dåligt?
    Kommer det ut någon från banken och kollar på huset?
    hade varit skoj att få reda på andras erfarenheter.

• Svar på tråden BLUESTEP!
  • Liniz77

Snälla du bad du än gör ta inte lån hos bluestep! Jag jobbar som mäklare o det är ett rent gangsterföretag. Hade en advokat som försökte stämma dem för en kundsräkning men det gick inte. Hala som ålar. Jag hade hellre struntat i att köpa hus om jag inte fick lån ngn annanstans. De utnyttjar det faktum att deras kunder oftast inte är kreditvärdiga ngn annanstans. Modern ocker!

• Anonym (Dr No)

Vi har bluestep för lånet på våran lägenhet. Nu sitter vi i sitsen att vi HAR ordnad ekonomi, men däremot har prickarna inte försvunnit. Men smakar det så kostar det. Dock skulle vi ALDRIG ha tagit lånet på Bluestep om vi inte vore TVÄRSÄKRA på att vi skulle kunna klara av det. Villkoren är hårda. Räntan också hög.

• Anonym (fast)

Fast räntan är väl bland de viktigaste sakerna med ett bostadslån. Jag lugnar mig hellre ett år till och får ett "normalt" lån i en vanlig bank. Jag fick ett lånelöfte av Bluestep men när det visade sig vad räntan var på så gav jag dem min ärliga mening om hur fräcka de var. Är det rimligt att man ska betala flera tusen mer i månaden än vad ens granne gör för en likadan lägenhet?

Nej, hellre bor jag kvar i "råtthålet" ett år till och kan byta till en vettig bostad med rimliga lånevillkor.

• mamita64

När räntan på vanliga banken låg på 2 % ville Bluestep ge mej en ränta på 10 % bunden på fem år.
    Det var ju bara att glömma.

Aldrig skulle jag lita på ett sånt företag som eg bara profiterar på de som inga pengar kvar. Jag hade aldrig ens ringt dem om inte kamrern på min bank sagt att jag skulle testa.  När jag räknat ut vad lånet skulle kosta på Blustep så var ju det många ggr vad det skulle ha kostat på min bank, fattar inte varför han som sagt attjag hade för låg inkomst skickade mej till ett ställe som skulle bli så mkt dyrare

• Anonym (Dr No)
    Anonym (fast) skrev 2010-12-17 23:33:05 följande:
    Fast räntan är väl bland de viktigaste sakerna med ett bostadslån. Jag lugnar mig hellre ett år till och får ett "normalt" lån i en vanlig bank. Jag fick ett lånelöfte av Bluestep men när det visade sig vad räntan var på så gav jag dem min ärliga mening om hur fräcka de var. Är det rimligt att man ska betala flera tusen mer i månaden än vad ens granne gör för en likadan lägenhet?

Nej, hellre bor jag kvar i "råtthålet" ett år till och kan byta till en vettig bostad med rimliga lånevillkor.
    Det förutsätter ju att du HAR ett råtthål att bo i.. Annars får man sova på parkbänk.
  • Liniz77

O vill man lösa lånet i förtid om man har bundit det så är ränteskillnadsers skyhög!!! En kund hade ett lån på 1,2 milj o när han skulle lösa det pga personlig konkurs ett år i förväg tog de hör o häpna har aldrig någonsin mött dessa summor ngn annanstans! 256000 kr närmre 20 % av det totala lånet!

• Anonym (fjutten)
    Anonym (Dr No) skrev 2010-12-17 20:37:02 följande:
    Vi har bluestep för lånet på våran lägenhet. Nu sitter vi i sitsen att vi HAR ordnad ekonomi, men däremot har prickarna inte försvunnit. Men smakar det så kostar det. Dock skulle vi ALDRIG ha tagit lånet på Bluestep om vi inte vore TVÄRSÄKRA på att vi skulle kunna klara av det. Villkoren är hårda. Räntan också hög.
    Ni har inte upplevt några problem eller så?
Svar på tråden BLUESTEP!