• Mixygirl

Hjälp jag dör av min tandvärk

Jag fick tandvärk inatt och inga av mina starka smärtstillade hjälper.

Har tagit Citodon och Brufen.

Trodde det skulle gå över men det hjälpte inte ett dugg.

Ringde sjukvård upplyssingen och dom sa att jag skulle ringa akuttandläkare.

Ringde akuttandläkare men dom har inte tid förren efter sju och då skulle det kosta från 1000kr.

Pengar jag inte har.

Vad ska jag göra??

Hjälp!

• Svar på tråden Hjälp jag dör av min tandvärk
  • Lady X

Ja...det är nog tyvärr bara att antingen gå till akuttandläkare eller så får du ringa runt till olika tandläkare och se vem som har tid snarast och sen försöka stå ut med tandvärken tills dess.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • Lady X

Så finns det väl också avbetalning numera?

• Ramborg

Medan du väntar på att få komma till tandläkare kan du testa att ta en kryddnejlika mot det onda stället, ska visst bedöva säger gamla husmorsknepet.

• SoStylish

När jag hade tandvärk och var hög på Alvedon och Citodon sa min tandläkare att man förmodligen kunnat ge mig morfin utan att det hjälpt! Så jag vet verkligen hur det känns att ha tandvärk.

Men du måste ju till tandläkaren. Det går ju inte över av sig självt. Som andra sagt så måste det väl gå att delbetala eller något annat!

• Mixygirl

Har inget kredit kort.

Ska kolla om men kan ta fakura tänkte inte på att fråga det.

Tack

• sonen08

jag tar panodil mot tandvärk samt värmer en handduk går bra med vetekudde också om du har och lägg mot det onda. brukar bedöva smärtan

• MinEmPsi

åhh det där hände mig förra veckan då jag drog ut att gå till tandis över en månad med värk och nu blev smärtan så intensiv att tårarna sprutar! Testa ta bommul och doppa i votka och tryck mot tanden...doppa en tamong och tryck mot tanden! eller tugga nejlika!! och ta iprem! sedan försök gå till tandakuten så for som möjligt

• CarlHerman

Har du inte varit hos tandläkare på ett tag så borde du ha 1-2 tandvårdsbidrag kvar, alltså en rabatt på 150-600kr beroende på hur gammal du är. Fråga om du kan använda det.

• FreeForAll

När jag hade fruktansvärd tandvärk fick jag rådet av en tanddläkare (i väntan på att få komma in) att borsta JÄTTEhårt runt tanden som gör ont, det kan vara nå skit som har fastnat.

Det ante mig.
  • SoStylish
    sonen08 skrev 2010-12-17 16:59:56 följande:
    jag tar panodil mot tandvärk samt värmer en handduk går bra med vetekudde också om du har och lägg mot det onda. brukar bedöva smärtan
    Om det hjälper på dig har du aldrig haft riktig tandvärk! Det kan jag lova dig :)
  • Dr Mupp

Tyvärr är det tandläkaren som gäller och det kostar. Här är det inte längre möjligt med faktura och delbetalning via folktandvården eftersom så många misskött det.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Mixygirl

Var hos tandläkren för en månad sen ungefär, och fixa lite hål.

Hatar sprit tror inte jag klara det.

Kan man åka till en vanlig akut och få hjälp?

• Mixygirl

Har borstat och tagit  tandtråd det hjälper i typ 1 min sen kommer smärtan tillbaka:(

• Lady X

Då får du sätta dej och ringa runt bums, och va ärlig och säg att det är en tuff utgift just denna månad med jul och allt och fråga vad dom har för betalningsmöjligheter som faktura, avbetalning. Du lär ju vilja ha detta fixat innan jul (ja öht för tandvärk är inget kul!) så sätt igång och jaga tandläkare genast!

• Mixygirl

Sambon på väg hem får se vad han säger.

Slutar nog med att jag sitter med med en tampis i munnen iaf.

Tack för alla tips.

• Mixygirl

Sluta med att jag åkte in till akuten och fick smärstillande så jag klarar mig till måndag.

• EGON M K L

Anti inflammatoriska piller funkar bäst då tandvärk ofta är inflammation. Har fått pencilin och då har det släppt efter nån dag. 

Svar på tråden Hjälp jag dör av min tandvärk