• Sofiaochjonas

Fryst citronpaj med digestivekex

Det finns en paj som är så jäkla god, det är någon form av citronpaj som man har i frysen. Man tar fram den innan man ska äta den så den hinner smälta lite granna. Botten är gjord på digestivekex.

Någon som vet vilken paj jag menar, eller har ett recept? Har googlat men inte lyckats hitta rätt.

• Svar på tråden Fryst citronpaj med digestivekex
  • Sofiaochjonas
    LeKaMe skrev 2010-12-17 19:05:23 följande:
    Är de en köpt paj eller som man gör själv?
    En man gör själv =)
  • Sofiaochjonas
    LeKaMe skrev 2010-12-17 19:05:23 följande:
    Är de en köpt paj eller som man gör själv?
    Jag har lagat den många gånger förrut, men personen jag gjorde det med har jag ingen kontakt med längre (och kommer aldrig att ha) = inget recept..
  • LeKaMe
    Sofiaochjonas skrev 2010-12-17 19:07:16 följande:
    En man gör själv =)
    Prova sök på google, cheesecake med citron :) finns massor av goda ! De är med digestivekex i botten :)
  • Sofiaochjonas
    LeKaMe skrev 2010-12-17 19:08:45 följande:
    Prova sök på google, cheesecake med citron :) finns massor av goda ! De är med digestivekex i botten :)
    Ja men titta, jag fick tag i receptet! Tänkte aldrig så långt att den kunde vara en cheesecake, haha. Jag har bara sökt på typ "Citronpaj digestivekex", fryst citronpaj digestive". Tack så mycket för hjälpen!
  • LeKaMe
    Sofiaochjonas skrev 2010-12-17 19:15:15 följande:
    Ja men titta, jag fick tag i receptet! Tänkte aldrig så långt att den kunde vara en cheesecake, haha. Jag har bara sökt på typ "Citronpaj digestivekex", fryst citronpaj digestive". Tack så mycket för hjälpen!
    Det var så lite så ;) cheesecake är gott och hoppas du blir nöjd med det du hittade ! Lycka till med bakandet ;)
  • Snabeldrake

Kan man få ta del av receptet? Det lät väldigt gott Skrattande

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Sofiaochjonas
    UmmAlina skrev 2010-12-19 13:28:03 följande:
    Lemon key pie ???
    Har redan fått tag i receptet, men tack ändå =)
Svar på tråden Fryst citronpaj med digestivekex