• Marielo

Min man har gjort en Vasektomi

Är gift sedan några år tillbaka och känner att jag vill ha barn. Jag är snart 35 o barnlös o känner den biologiska klockan ticka. Problemet är att min man kan ej få barn då han fick 2 i ett tidigare förhållande och genomgick sedan en vasektomi. Det är nu 10 år sedan och man kan ju operera ihop sädesledare osv igen men prognosen att de simmar efter så lång tid är ju dålig om man läser undersökningarna.
    Någon som har erfarenhet? eller varit i samma sits??
    Det här tar hårt på vårt förhållande då jag anklagar honom för att ha tagit ifrån mig chansen att ha en familj medans han har skaffat en med sin f.d. Jag har nu även blivit svartsjuk på henne och det är tack vare henne som han genomgick detta då hon mådde illa av p-piller och sa vara allegisk mot latex, gummi kondomer . Detta är psykiskt påfrestande och helt fel av mig att känna såhär mot min man men det känns orättvist.

• Svar på tråden Min man har gjort en Vasektomi
  • Lilla JJ

Det finns ju alltid möjligheten att ta ut spermier direkt ur pungen och göra IVF. Tror att det kostar en hel del men det gör ju även en operation och efter en operation är nog chanserna mindre.

Mammas lille kille kom 100803
  • Lilla JJ

Vad säger din man förresten vill han ha fler barn?

• Marielo

Ja han erbjöd sig faktiskt efter ca 6 mån i vårt förhållande att om jag ville ha barn så ville han självklart skaffa med mig.
    En IVF kostar mycket mer för operationen är billig. Vissa ställen betalar du bara den vanliga patientavgiften på 250kr. 

• Lilla JJ

Hoppas den funkar för er då. Lycka till!

• Fluffskalle
    Marielo skrev 2010-12-17 22:09:55 följande:
    Ja han erbjöd sig faktiskt efter ca 6 mån i vårt förhållande att om jag ville ha barn så ville han självklart skaffa med mig.
    En IVF kostar mycket mer för operationen är billig. Vissa ställen betalar du bara den vanliga patientavgiften på 250kr. 
    Varför gör ni inte det då? Förstår att det är jobbigt men om han redan är med på det så ordnar det sig kanske. Var inte arg. Han gör ju det han kan för att rätta till det nu!
  • Cia o krabaten

Men inte kan du bli sur på det?!
    Det hände ju innan du kom in i bilden!

Det är ävl bra om det går att fixa, men inte kan du blir sur på honom. 
    Visste du inte när ni blev ihop på riktigt, eller har han undanhållit det för dig? 

• oceanney

En kompis kille reverserade sin vasektomi och hon blev raskt gravid (på första försöket tror jag) och nu väntar hon nummer två ganska tätt inpå. Så det behöver inte vara något problem. Lycka till!

• Marielo

Jag vet att det är dumt att bli arg men jag är väl mer svartsjuk =(. Jag har läst massa undersökningar och efter så pass lång tid som det har gått är det max 30% chans att det ska lyckas. Hade man däremot gjort operationen inom 3 år hade chansen varit 76% så det är rätt stor skillnad.
    #7 Hur lång tid tog det innan han gjorde om sig? 

• jessamy

Men ni kan ju åka till danmark, dra ur sperma och injicera. Känner ett par som gjort så

• Marielo

#9 Jessamy, vet du vad det kostade?? 

Svar på tråden Min man har gjort en Vasektomi