• livet leker

Nintendo DSi eller Lite??

Hjälp mig snälla i denna djungel, jag fattar inte vilken jag ska köpa till min 6 åriga tjej :(

Jag önskar få tips på bra spel oxå :))

• Svar på tråden Nintendo DSi eller Lite??
  • Saraia

jag hjälper till o puffa, ska köpa t 7årig tjej o vet ej vilken jag ska välja - snälla ni m barn i samma ålder som har konsollen - Vilken ska jag köpa???

Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • Equal

Min 8 åriga son har en Nintendo DS lite, o den duger prima =)

• moeder

Skulle köpa till vår 6-åring och frågade 15-årige sonen. Enligt honom är dsi nyare, och har kamera och kan spela musik vilket inte lite kan. Lite kan dock även ta gameboy advance-spel, det kan inte dsi. 

Vi köpte en lite då det var ett erbjudande på den och vi har gameboy-spel hemma. Dessutom tyckte vi inte att det var så viktigt med kamera eller att kunna spela musik på den.

Lycka till i valet! 

• Saraia

ja, vi har velat fram o tillbaka - känns lite onödigt m "dubbla kameror" o musikspelare som det är i DSi, den ska ju bara va för spel! men vad vet jag... ska vela lite till idag men måste sen köpa då födelsedan är på tisdag! å alla spel passar i alla DS-konsoller, eller?

• moeder
    Saraia skrev 2011-03-31 09:56:48 följande:

ja, vi har velat fram o tillbaka - känns lite onödigt m "dubbla kameror" o musikspelare som det är i DSi, den ska ju bara va för spel! men vad vet jag... ska vela lite till idag men måste sen köpa då födelsedan är på tisdag! å alla spel passar i alla DS-konsoller, eller?

Ja, det gör dem. Skillnaden är då att gameboy-spelen endast går i Lite. Men alla ds-spel funkar i vilket som. För att förvirra lite mer så kom det i fredags ut en ny ds-konsoll: 3ds där man alltså kan spela vissa spel i 3d, utan glasögon. Äldste sonen köpte den och är nöjd. Den är dock dyrare, och nog inget jag skulle köpt till vår yngste. De nya 3d-spelen fungerar bara i 3d-konsollen.
  • leijha

Vi köpte DSi xl till våran 7-åring i julklapp. Större skärm än Ds lite. Sen kan jag rekommendera Super Mario..riktigt kul spel.

• moeder
    leijha skrev 2011-03-31 10:01:14 följande:
    Vi köpte DSi xl till våran 7-åring i julklapp. Större skärm än Ds lite. Sen kan jag rekommendera Super Mario..riktigt kul spel.
    Ja, super mario-spelen är roliga! Finns väl flera olika.
  • leijha

Ds- 3D rekommenderas väl från 7 år,då det kan förstöra ögonen på de yngre barnen..?

• leijha
    moeder skrev 2011-03-31 10:02:46 följande:
    Ja, super mario-spelen är roliga! Finns väl flera olika.
    Ja,det finns ju som det där klassiska sen finns det ju också som bilspel..
  • moeder
    leijha skrev 2011-03-31 10:02:55 följande:
    Ds- 3D rekommenderas väl från 7 år,då det kan förstöra ögonen på de yngre barnen..?
    Ja, eller över 6 år har jag läst. Vi vill dock inte att vår 6-åring ska spela det och äldste sonen (15 år) tycker vi bara ska spela en halvtimme i taget med 3d-funktionen på. Det går ju att ställa in det i vanligt 2d också.
  • snorkråka

Jag h'nger på här, min son är bara fem, men önskar sig ett nintendo hett, men till honom tror jag nog det räcker med den enklaste, alltså lite om jag förstått saken rätt? (Eller den billigaste iaf...?) Han är nog int så intresserad av kameror och internetanslutningar och sånt ändå...

• leijha
    moeder skrev 2011-03-31 10:04:50 följande:
    Ja, eller över 6 år har jag läst. Vi vill dock inte att vår 6-åring ska spela det och äldste sonen (15 år) tycker vi bara ska spela en halvtimme i taget med 3d-funktionen på. Det går ju att ställa in det i vanligt 2d också.
    Jo,jag vet att man kan ställa om det..ganska smart faktiskt. För dom yngre räcker det ju med 2d också..:)
  • moeder
    snorkråka skrev 2011-03-31 10:06:50 följande:
    Jag h'nger på här, min son är bara fem, men önskar sig ett nintendo hett, men till honom tror jag nog det räcker med den enklaste, alltså lite om jag förstått saken rätt? (Eller den billigaste iaf...?) Han är nog int så intresserad av kameror och internetanslutningar och sånt ändå...
    Ja, det gör det ju. Prisskillnaden är väl inte jättestor (om man inte hittar ett erbjudande, som vi gjorde). Om man vill ha större skärm så är dsi xl som leijha köpt den bästa. Annars tycker jag att lite duger gott i den åldern.
  • Saraia
    leijha skrev 2011-03-31 10:06:20 följande:
    www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelk...

Den köpte vi..då ingår super mario.
    ja det mariospelet som ingår där har vi tänkt köpa till - det är bra eller?? (minns ju de underbara mariospelen man spelade på nintendo som barn )
  • leijha
    Saraia skrev 2011-03-31 10:18:35 följande:
    ja det mariospelet som ingår där har vi tänkt köpa till - det är bra eller?? (minns ju de underbara mariospelen man spelade på nintendo som barn )
    Det är jättekul,både för stora o små :)
  • alvide

Nintendo DS lite har gått ur sortimentet då Nintendo 3DS har kommit.
    Så det är bara butiker som inte har sålt slut på lite som fortfarande säljer.
    Vi köpte DSi  och tycker den är jättebra. Dottern älskar kameran. Man kan ta kort och förvränga bilder osv.
    Sen kommer det fler och fler spel där man använder just kamera. DSi kostar bara ett par hundralappar mer än lite så det är värt det.

• Saraia
    alvide skrev 2011-03-31 11:01:01 följande:
    Nintendo DS lite har gått ur sortimentet då Nintendo 3DS har kommit.
    Så det är bara butiker som inte har sålt slut på lite som fortfarande säljer.
    Vi köpte DSi  och tycker den är jättebra. Dottern älskar kameran. Man kan ta kort och förvränga bilder osv.
    Sen kommer det fler och fler spel där man använder just kamera. DSi kostar bara ett par hundralappar mer än lite så det är värt det.
    ja hon skulle nog tycka om kameran! visste inte att d finns spel man använder kameran till! nu e d bestämt, d får bli en dsi! tack för alla tips!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Nintendo DSi eller Lite??