Nintendo DSi eller Lite??
Hjälp mig snälla i denna djungel, jag fattar inte vilken jag ska köpa till min 6 åriga tjej :(
Jag önskar få tips på bra spel oxå :))
Hjälp mig snälla i denna djungel, jag fattar inte vilken jag ska köpa till min 6 åriga tjej :(
Jag önskar få tips på bra spel oxå :))
puffar
jag hjälper till o puffa, ska köpa t 7årig tjej o vet ej vilken jag ska välja - snälla ni m barn i samma ålder som har konsollen - Vilken ska jag köpa???
Min 8 åriga son har en Nintendo DS lite, o den duger prima =)
Skulle köpa till vår 6-åring och frågade 15-årige sonen. Enligt honom är dsi nyare, och har kamera och kan spela musik vilket inte lite kan. Lite kan dock även ta gameboy advance-spel, det kan inte dsi.
Vi köpte en lite då det var ett erbjudande på den och vi har gameboy-spel hemma. Dessutom tyckte vi inte att det var så viktigt med kamera eller att kunna spela musik på den.
Lycka till i valet!
ja, vi har velat fram o tillbaka - känns lite onödigt m "dubbla kameror" o musikspelare som det är i DSi, den ska ju bara va för spel! men vad vet jag... ska vela lite till idag men måste sen köpa då födelsedan är på tisdag! å alla spel passar i alla DS-konsoller, eller?
ja, vi har velat fram o tillbaka - känns lite onödigt m "dubbla kameror" o musikspelare som det är i DSi, den ska ju bara va för spel! men vad vet jag... ska vela lite till idag men måste sen köpa då födelsedan är på tisdag! å alla spel passar i alla DS-konsoller, eller?
Vi köpte DSi xl till våran 7-åring i julklapp. Större skärm än Ds lite. Sen kan jag rekommendera Super Mario..riktigt kul spel.
Ds- 3D rekommenderas väl från 7 år,då det kan förstöra ögonen på de yngre barnen..?
www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/NINTENDODSXRE/nintendo-dsi-xl-anniversary-edition-rod
Den köpte vi..då ingår super mario.
Jag h'nger på här, min son är bara fem, men önskar sig ett nintendo hett, men till honom tror jag nog det räcker med den enklaste, alltså lite om jag förstått saken rätt? (Eller den billigaste iaf...?) Han är nog int så intresserad av kameror och internetanslutningar och sånt ändå...
Nintendo DS lite har gått ur sortimentet då Nintendo 3DS har kommit.
Så det är bara butiker som inte har sålt slut på lite som fortfarande säljer.
Vi köpte DSi och tycker den är jättebra. Dottern älskar kameran. Man kan ta kort och förvränga bilder osv.
Sen kommer det fler och fler spel där man använder just kamera. DSi kostar bara ett par hundralappar mer än lite så det är värt det.