• jessamy

    Brännande smärta mellan skulderbladen.

    Ca 21,30 började ja få en brännande känsla mellan skulderbladen som bara blev värre och värre. Dock spelade det ingen roll om jag stod eller satt,  om jag djupandades eller om jag andades ytligt så är säkert besvär från halsbränna. Åt lite chips före jobbet så får väl eg skylla mig själv.

    Men har fasiken tagit en arsenal av grejjer nu. Loka, samarin, novalucol tablett och gaviscon flytande och det fortsätter att kännas. Det kommer och går. Inte ett dugg skönt. Rådgjorde med en väninna till mig som också är ssk dock vidareutbildad, jobbar på ambulansen och kan så mycket mera och hon berättade att man mycket väl kan känna av halsbränna bak mellan skulderbladen eller så är det gallan.

    Hoppas inte på gallan. Känns som om det borde kännas lite framtill också då.

    Någon mera som har haft det? Drygt är det. Just känns det iaf ingenting.

    Antar att det är halsbränna som jag kände av mellan skulderbladen för nu bränner det i halsen igen ;)

  • Svar på tråden Brännande smärta mellan skulderbladen.
  • nenababe

    Min magatarr känns så, jag brukar blanda en matsked bikarbonat i ett halvt glas vatten och halsa i mig. De enda som hjälper mig.


    (¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • jessamy

    nenababe: Därför jag misstänker att det är från magen. :) eller ja magsäcken. LIvmodern är så högt upp nu så de trycker väl rejält.

  • Malin85

    jag har också stora problem med halsbränna/sura uppstötningar. eller de är snäppet mer, har inte kännt de i ryggen någon gång, men de andra känner jag igen. dock får jag kräkningar också, vilket hjälper vissa gånger o vissa gånger blir de värre... jag får ont i hela bröstkorgen o när jag andas är de värre. så i natt har jag spenderat en till natt vaken. går varken sitta eller ligga ner. Har prövat omeprazol men de hjälper ingenting. så nu använder jag mig av gaviscon. hjälper lite tror jag, fast inget hjälper när de är som värst...
    förra helgen ringde jag sjukvårdsrådgivningen efter många timmar vaken o de sa att jag skulle ringa förlossningen, o dagen efter ringde jag barnmorskan, men de finns ingenting o göra. vilket nästan gör de hela värre. jag har inte långt kvar nu till bf, men hur ska jag orka ha så ont när de väl sätter igång? varje kväll oroar jag mig för att få ont...
    så mycket bra tips behöver jag...

Svar på tråden Brännande smärta mellan skulderbladen.