• LinaTed

5 veckor efter förlossningen och rött blod igen?

Idag har det gått precis 5 veckor sen min förlossning och jag har fortfarande avslag men slutade blöda för någon vecka sen, nu har jag endast som färgade flytningar, men idag kom det rött blod igen. Är det normalt?

Jag fuskade igår å badade fast man inte får när man har avslag å idag har jag känt som knivhugg i livmodern å sen rött blod, men de kan väl omöjligt ha med badet att göra?Förvånad
    Det är inte alls mycke blod  men man reagerar ju ändå.

Nån som vet?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden 5 veckor efter förlossningen och rött blod igen?
  • Jenny Hä

Ammar du? Kan det vara mensen? Min mens kom ca 5 veckor efter förlossningen men jag ammar inte.

• Maj80

Jag tror bara att det är en fortsättning på avslaget men du ska inte bada.... Om det inte ger sig tycker jag du ändå ska ringa om råd men tror bara att det är avslag. Avslag kan ju pågå i flera månader. Sen kan det ju även vara mensen men det låter väldigt tidigt tycker jag. Vet att det är olika men min yngsta är 6 månader på fredag och jag har fortfarande inte fått den. Lycka till!

• Jenny Hä

Det beror ju på om man ammar eller inte när mensen kommer. Så länge man ammar så får man oftast inte mens .

• LinaTed

tack för era svar. Jag helammar så jag tror inte de va mensen, de kom bara på pappret när jag torkade mej så de va lixom inte så mycke så de kan ha varit mens. Nu har det inte kommit nå mer blod sen igår utan bara färgade flytningar som vanligt..

• Lusen89

Hejsan!

Tänkte berätta att jag fick precis likadant som du, en vecka efter att avslaget lagt sig började jag blöda massor. Så jag tog kontakt med Gyn och dom kollade mig sen sa dom sa att det var hormonrubbningar så jag fick medicin. Åt tabletterna en vecka (slutade blöda då ) och sen efter det kom det en liten blödning (som det ska göra) och sen blev allt normalt. Jag tror du har samma sak som jag hade. HormonrubbningarGlad

• Lusen89

Glömde nämna att antingen får man problem och måste ta tabletter eller så sköter kroppen det själv, vilket det verkar ha gjort nu,tänkte på ditt senaste inläggGlad

• LinaTed
    Lusen89 skrev 2010-12-18 14:17:42 följande:
    Hejsan!

Tänkte berätta att jag fick precis likadant som du, en vecka efter att avslaget lagt sig började jag blöda massor. Så jag tog kontakt med Gyn och dom kollade mig sen sa dom sa att det var hormonrubbningar så jag fick medicin. Åt tabletterna en vecka (slutade blöda då ) och sen efter det kom det en liten blödning (som det ska göra) och sen blev allt normalt. Jag tror du har samma sak som jag hade. HormonrubbningarGlad
    aha okej... men de va inte mycke blod utan de kom bara när jag torkade mej. Idag har jag oxå haft lite rött blod men de är samma nu oxå, att de bara kommer på pappret när jag torkar mej. Annars har jag bara som bruna flytningar...
Svar på tråden 5 veckor efter förlossningen och rött blod igen?