• Anonym (Grått?)

Vad i helskotta e de här?

LÄS INTE om du e känslig! 

Nu e jag orolig! 
    Är gravid i v.30.
    Är även gastric bypass opererad sen 2009 på sommaren.

Igår och idag har min avföring varit grå, lite vit mest grå... ??????????????
    Vad i helskotta kan de vara? 
    Har inte ätit konstigt. Och inte druckit heller nå ovanligt. 

• Svar på tråden Vad i helskotta e de här?
  • Anonym (Grått?)
    majasmamma skrev 2010-12-18 07:15:46 följande:
    Det låter som om det är stopp i gallvägen. Det är gallan som färgar avföringen. Haft problem med gallsten? Ring 1177!
    Nej har aldrig haft problem med gallan förut... "bara" haft magsår för ett tag sen... Har ju inga andra symptom direkt på att just avföringen e grå? Fattar inte... Aldrig varit med om de förut
  • Anonym

Är du magopererad kan det vara så ibland och det kan ha med järnvärdet att göra, kolla upp det hos din barnmorska

• Anonym (Grått?)

Innan de va dock dags för att gå på toa imorse så fick jag kramper i magen men de va långt ner i magen... 

• Anonym (Grått?)
    Anonym skrev 2010-12-18 07:23:47 följande:
    Är du magopererad kan det vara så ibland och det kan ha med järnvärdet att göra, kolla upp det hos din barnmorska
    Järnet e de ingen fel på. Va där för nån dag sen bara. 

• Anonym (Grått?)

Och blir inte avföringen åt de mörkare hållet när man intar järn?

• iamknox

Jag hade gallsten förut, och det du beskriver låter som ett klassiskt gallstens anfall. Kramper i magen, ofärgad avföring. Ring 1177 och rådfråga dom, när de riktiga kramperna kommer så är det inte för fem öre...

• Anonym (Grått?)
    iamknox skrev 2010-12-18 07:40:31 följande:
    Jag hade gallsten förut, och det du beskriver låter som ett klassiskt gallstens anfall. Kramper i magen, ofärgad avföring. Ring 1177 och rådfråga dom, när de riktiga kramperna kommer så är det inte för fem öre...
    Okej.... Förvånad

Ursäkta att jag frågar så mkt... 

men har ju inte ont just nu efter jag varit på toa längre.. kom innan bara och de va långt ner i magen? E de så vid anfall då? 
  • Anonym (Grått?)

puffar

• Najs

Låter som leverproblem... Kolla upp det!

Jag hade leverpåverkan när mitt bajs va typ vitt.

• Najs

eller gallbesvär som de flesta här nämner....kolla hellre upp det hos 1177, dem vet nog.

• iamknox

Jag hade inte ont hela tiden, men när kramperna kom höll det i sig allt från 10 minuter till flera timmar. Ibland var det så att smärtorna "kom och gick" också.

Svar på tråden Vad i helskotta e de här?