• Knirps

Bodys med lång ärm, kort ärm, utan ärm?

Alla dessa sorter finns ju, men vad behöver man egentligen?

Jag väntar barn i mitten av maj, och sedan ligger ju hela (förhoppningsvis) varma sommaren framför oss. Ändå verkar det vara mest vanligt att köpa bodys med lång ärm. Vad behövs då de andra till? Kan det överhuvudtaget bli för varmt med långärmad body?

• Svar på tråden Bodys med lång ärm, kort ärm, utan ärm?
  • Cilla77

På sommaren kan det väl vara bra att ha bodys med kort ärm.

• guldplutt

Till sommaren blir det nog mest med kort ärm, men nu köper jag bodies med lång ärm i strlk 56 o 62, eftersom vår bebis ska titta ut i början av februari.

• Malinski 82

Eftersom jag föder mitt i vintern har jag bara köpt långärmade i minsta strlk. I "sommarstorlek" har jag bara köpt kortärmade, köper väl mer sen när bebis börjar bli så stor.

Men det kan väl vara lämpligt att ha minst en långärmad, annars tror jag att du ska satsa på kortärmade, man kan ju ha en tröja eller jacka över om sommaren blir kall. Något av varje kan väl vara bra, så köper du mer när sommaren och bebis båda är här och då kan avgöra vilket som är bäst.

• öresund

Är det inte bara så att det just nu finns mest långärmat i butikerna? För i somras när jag ville börja shoppa till vår novemberbebis tyckte jag mest det fanns kortärmat...

På sommaren är det ju skönt med kortärmat, även om jag inte heller tror att det skiljer så värst mycket i hur varmt det blir om det är lång ärm eller kort, det är ju bara precis ärmen som skiljer.

• Crazy Baby

Vår dotter är född i mitten av april. Jag handlade massa saker åt henne innan hon föddes, alltså mitt i vintern! Det var ju inte riktigt så genomtänkt av mig eftersom det blev vår och sommar. Det resulterade i att jag fortfarande har ett gäng långärmade bodys i storlek 56 som vi inte använt!

• Knirps

Tack för de snabba svaren! Tänkte faktiskt gå och kika lite på bodysar senare idag. Det är ju det mest neutrala man kan köpa så här tidigt.

Lite långärmat är kanske bra i början men alltså inte det som behövs mest. Har man också användning för bodysar helt utan ärm?

• Tant Green

Jag hade bara långärmade eftersom mitt barn skulle komma i slutet av september. Men hon kom redan i slutet av augusti och hela september var ju jättevarm (i år alltså)! Det var ju 20 grader flera gånger när hon var nyfödd men det kändes absolut inte för varmt med långärmat. Det är ju faktiskt inte alltid 25-30 grader ens mitt i sommaren... så det spelar nog inte så stor roll om du köper några långärmade också.

• Realmilla

Kläderna som säljs nu är vinterkläder därför med långarm...visst kan man köpa något plagg med lång arm...
    själv ska jag vänta till vår o sommar kläderna kommer....BF 24/4
    och jag tänker nog bara använda kortärmade bodys under sommaren sen kan man köpa
    några långärmade kofftor med knappar o dragkedja att ha om dt blir kyliga dagar...

• Knirps

Tack för era tips!

Nu har jag varit och shoppat tre kortärmade bodys med sidoknäppning i storlek 50. Det verkar ju vara sidoknäppning som små bebisar föredrar, även om det är lite dyrare.

Jag har lagt in en bild på bodysarna om någon vill se. Än vet jag inte om det blir en pojke eller flicka, men jag tycker de passar på båda. Vad tycker ni?

• silhuett

Det är nog bra att i alla fall ha några långärmade, för tänk på att man bör skydda dem mot solen i sommar! Och det gör man lättast med långärmade tröjor och byxor..

• silhuett

Kikade på bodysarna du köpt, söta! Självklart passar de både till flickor och pojkar!

• Aangiee

angående sidoknäppning.. jag har aldrig haft någon sådan body. min son bryr sig(och har inte gjort det nån gång heller)inte om jag drar bodyn över huvudet på honom. jag tror mycket att det handlar om att man måste vänja barnet vid att bodyn åker över huvudet, det gör den ju när de blir större... köp några utan sidoknäppning och kanske kan du vänta och se hur din bebis är?? hur h*n accepterar draget över huvudet... förr eller senare så måste h*n ju vänja sig iaf...

Långärmade bodys är bra att ha, kortärmade också. min son föddes 6 april och när det var som varmast i somras så hade han bara kortärmad body/t-shirt eller inget alls...
    eftersom du väntar en maj bebis(gjorde jag med, men han kom 5 veckor för tidigt) så är det nog smartast att köpa några av varje

grattis till bebisen i magen förresten! lycka till med allt!

Svar på tråden Bodys med lång ärm, kort ärm, utan ärm?