• nlm

Glögg som fördrink? Pepparkakor m. ost?

Min sambo har fyllt år och vi ska ha en liiten fest här hemma ikväll, 8 gäster kommer. Jag brukar alltid köpa något mouserande vin till fördrink men jag kom på att man kanske kunde låta gästerna få lite glögg som fördrink istället. Vad tror ni om det? Och till det hade jag tänkt bjuda på (som snacks) pepparkakor med ost(?). Jag har hört talas om att man kan äta det men vilken typ av ost är det man ska ha? Är det bara ädelost som gäller?

Man är alltid ute i sista minuten.....

• Svar på tråden Glögg som fördrink? Pepparkakor m. ost?
  • klumpfh

Något som är super gott är vitglögg blandat med päroncider OBS kallt! Sen har man frysta hallon i! SÅ GOTT!

• nlm
    klumpfh skrev 2010-12-18 09:08:29 följande:
    Något som är super gott är vitglögg blandat med päroncider OBS kallt! Sen har man frysta hallon i! SÅ GOTT!
    Det låter gott! Men jag tror inte att dom har vitvinsglögg på bolaget här Rynkar på näsan
  • Ann Lee

Äppelmust  som du kokar upp med råsocker, stjärnanis, vaniljstång, kanelstång, kardemummakärnor och skivad apelsin. Låt kryddorna dra i musten ett par timmar innan du värmer upp den igen. Barnvänligt så långt... om du vill göra vuxenvariant kan du ha i mörk rom.

• Kinya
    nlm skrev 2010-12-18 09:11:32 följande:
    Det låter gott! Men jag tror inte att dom har vitvinsglögg på bolaget här Rynkar på näsan
    Men alla systembolag har väl vitvinsglögg? Annars finns det väl på ICA eller annan större mataffär men då lättglögg.
  • annzah

Ädelost är jättegott till pepparkakor. Mjukversionen på tub är ju superpraktiskt. 

Mamma gjorde en crème fraiche-och gorgonzoladipp som hon serverade till pepparkakor och glögg som fördrink häromveckan, det blev tydligen vansinnigt poppis!  

Svar på tråden Glögg som fördrink? Pepparkakor m. ost?