• Alicia05sMamma

*** Vill ha fondvägg i nya sovrummet ***

Ja som rubriken säger så vill jag ha en fondvägg i vårt sovrum.
    Det är nu ganska så mörkblåa tapeter där med breda ränder i lite ljusare blåfärg.

Svårt & förklara Men vad tror ni man kan ha för färg på fondväggen till dessa tapeter ?

Skulle vilja ha en lila tapet men är rädd att det ska bli på tok för mörkt & inte göra sig bra med den tapet som nu sitter uppe.

Hade tänkt mig lite indiskt tema först med rött,orange,guld,lila. Just för att få det lite extra mysigt Men med tanke på den tapet som nu finns så lär jag hitta på ngt annat.

Hjälp mig med förslag

• Svar på tråden *** Vill ha fondvägg i nya sovrummet ***
  • MINI25

Kan du inte lägga upp en bild på tapeten?

För min del låter det lite mycket med en fondvägg om tapeterna redan är tvåfärgade- men lättare om du har en bild att visa.

• Alicia05sMamma

Mini25: Nä tyvärr har jag ju inte de då vi inte flyttat dit ännu

Alltså ränderna är väldigt svaga, så de liksom flyter in i varandra.
    Så på håll ser de ut att vara hel blå tapet.

• väntar o längtar

Skulle inte blanda in ytterligare en färg utan välja en enfärgad vägg i någon av de två blå nyanserna som finns i tapeten.

• Nora83

Håller nog med Väntar o Längtar...

• Alicia05sMamma

Anledningen att jag vill ha en fondvägg är att det blir så himla mörkt med enbart blått i hela rummet, så då vill jag kunna bryta av med en annan färg.

Funderar på att kanske måla nuv. tapet i annan färg & måla en fondvägg istället, för att göra det enkelt.

• Lejra

bebis2005: behåll annars en av väggarna med tapet å måla resten av väggarna i nån ljusare färg...

• Alicia05sMamma

Darling1 : Ja de är ju ett alternativ Tack för tipset

Svar på tråden *** Vill ha fondvägg i nya sovrummet ***