gravid eller mens ?
Hej!
Jag har haft som mensvärk nu i ca en vecka, sticker lixom till i livmodern imellan åt. Och där det händer blir jag lite illamåande och känner mig konstig. Illamåandet började för ca 3 dagar sen , innan hade jag bara som mensvärk. Jag ska ha mens nu egentligen, men den har inte dykt upp. Men har en ganska oregelbunden mens så den kan komma när den själv vill. men brukar aldrig ha som mensvärk såhär länge innan mensen ska komma, bara någon dag innan eller inte alls. det är olika. sen samtidigt som mensvärken började fick jag ont i bröstvårtorna, de brukar jag också få innan mens nu dem senaste gångerna jag haft mens. men nu runt där vid illamåendet kom har jag fått väldigt ont i brösten. Smärtan varierar. Dem gör mest ont på kvällarna och mornarna. Och dem är svällda. Till och med min sambo har märkt av det.. Men nu är det så att jag vågar inte tro att jag är gravid, därför vågar jag inte göra ett test. Har tänkt att jag ska vänta tills den 23e december om inte mensen dykt upp, då gör jag ett test.
Men jag känner mig annorlunda på något sätt. svårt att förklara.
måste tillägga också att mensvärken kommer när jag typ reser mig upp, går på toaletten osv. kan hända att den bara kommer när jag är stilla också. Ibland gör det riktigt ont och ibland är det inte så farligt. Jag tänker om jag är gravid, kanske det är något fel? ..