• erikaa89

gravid eller mens ?

Hej!

Jag har haft som mensvärk nu i ca en vecka, sticker lixom till i livmodern imellan åt. Och där det händer blir jag lite illamåande och känner mig konstig. Illamåandet började för ca 3 dagar sen , innan hade jag bara som mensvärk. Jag ska ha mens nu egentligen, men den har inte dykt upp. Men har en ganska oregelbunden mens så den kan komma när den själv vill.  men brukar aldrig ha som mensvärk såhär länge innan mensen ska komma, bara någon dag innan eller inte alls. det är olika.  sen samtidigt som mensvärken började fick jag ont i bröstvårtorna, de brukar jag också få innan mens nu dem senaste gångerna jag haft mens. men nu runt där vid illamåendet kom har jag fått väldigt ont i brösten. Smärtan varierar. Dem gör mest ont på kvällarna och mornarna. Och dem är svällda. Till och med min sambo har märkt av det..  Men nu är det så att jag vågar inte tro att jag är gravid, därför vågar jag inte göra ett test. Har tänkt att jag ska vänta tills den 23e december om inte mensen dykt upp, då gör jag ett test.

Men jag känner mig annorlunda på något sätt. svårt att förklara.
    måste tillägga också att mensvärken kommer när jag typ reser mig upp, går på toaletten osv. kan hända att den bara kommer när jag är stilla också. Ibland gör det riktigt ont och ibland är det inte så farligt.  Jag tänker om jag är gravid, kanske det är något fel? ..

• Svar på tråden gravid eller mens ?
  • cattleya3

Hej!
    Dina symtom är exakt desamma som jag hade innan jag gjorde gravtestet. Glad Jag hade mensvärk men ingen mens, ömma bröst, lite illamående (som sen övergick till ett brutalt illamående som höll i sig i ca 3 mån Flört, rekommenderar postafen åksjuketabletter om det blir samma för dig.)  sen var jag vansinnigt trött också. Gick från sängen till soffan och från soffan till sängen. 

Lycka till nu!

• erikaa89
    cattleya3 skrev 2010-12-18 11:52:54 följande:
    Hej!
    Dina symtom är exakt desamma som jag hade innan jag gjorde gravtestet. Glad Jag hade mensvärk men ingen mens, ömma bröst, lite illamående (som sen övergick till ett brutalt illamående som höll i sig i ca 3 mån Flört, rekommenderar postafen åksjuketabletter om det blir samma för dig.)  sen var jag vansinnigt trött också. Gick från sängen till soffan och från soffan till sängen. 

Lycka till nu!
    Tack för att du tog dig tid att svara! :) .. spännande! . men jag är så osäker för jag och min sambo har försökt  sen juli 2009 och inget har hänt, så nu ska vi börja på utredning. men kanske slipper det då! vi får hoppas på det :D .  jag är inte så trött faktisk, inte mer än vad jag brukar vara iaf :) . Och jag kissar inte mer än vanligt heller. så det kan ju vara "menssymptom" också, men tycker det är så konstigt för jag har aldrig mått såhär när jag ska ha mens, men vi får vänta och se :)

Tack! :)
  • cattleya3

Det var så lite! Det är ju ganska tidigt i så fall så alla symtom kanske inte har hunnit börja. Flört
    Jag håller tummarna för dig. Skriv gärna och berätta hur det gick om du vill!

Kram

• erikaa89
    cattleya3 skrev 2010-12-18 12:26:05 följande:
    Det var så lite! Det är ju ganska tidigt i så fall så alla symtom kanske inte har hunnit börja. Flört
    Jag håller tummarna för dig. Skriv gärna och berätta hur det gick om du vill!

Kram
    Ja jag är bara i vecka 5 såfall om det skulle visa sig att jag är gravid. Just nu i skrivandet stund mår jag väldigt illa. åt nyss lite kräm och en smörgås fast jag inte var nå sugen. man måste ju ha något i magen :p .. Sen allt detta började har jag tappat matlusten helt och blir ganska illamåendet efter jag ätit. .. Kan man vara skengravid och ha det såhär? :/ .. 

jag skriver och berättar absolut hur det gått! :) Kram
  • cattleya3
    erikaa89 skrev 2010-12-18 12:35:20 följande:
    Ja jag är bara i vecka 5 såfall om det skulle visa sig att jag är gravid. Just nu i skrivandet stund mår jag väldigt illa. åt nyss lite kräm och en smörgås fast jag inte var nå sugen. man måste ju ha något i magen :p .. Sen allt detta började har jag tappat matlusten helt och blir ganska illamåendet efter jag ätit. .. Kan man vara skengravid och ha det såhär? :/ .. 

jag skriver och berättar absolut hur det gått! :) Kram
    Okej, det var i den veckan jag började att misstänka att jag var gravid med. Jag mådde väldigt illa från v5-6 och fram till v 14-15. Mådde konstant illa och nästan allt jag åt kom upp igen.Varm mat var det inte tal om. Jag levde på special K, mjölk, banan och oboy ganska länge. Tungan utemen som sagt, postafen räddade mig så att jag kunde jobba iallafall.
    Jag vet inte om man kan vara skengravid och känna så tydliga symtom... Obestämd

Jag förstår dig iallafall, man vill inte ta ut något i förskott. När min sambo sa att "du är nog gravid" så vad mitt svar "jag kanske har någon dödlig sjukdom?".Skrattande Men det visar sig när du gjort testet. Köp två för säkerhets skull!

Kram
  • längtarefterbebis

Vad spännande! Hoppas det går bra för dig! Skrattande

• erikaa89
    cattleya3 skrev 2010-12-18 12:57:46 följande:
    Okej, det var i den veckan jag började att misstänka att jag var gravid med. Jag mådde väldigt illa från v5-6 och fram till v 14-15. Mådde konstant illa och nästan allt jag åt kom upp igen.Varm mat var det inte tal om. Jag levde på special K, mjölk, banan och oboy ganska länge. Tungan utemen som sagt, postafen räddade mig så att jag kunde jobba iallafall.
    Jag vet inte om man kan vara skengravid och känna så tydliga symtom... Obestämd

Jag förstår dig iallafall, man vill inte ta ut något i förskott. När min sambo sa att "du är nog gravid" så vad mitt svar "jag kanske har någon dödlig sjukdom?".Skrattande Men det visar sig när du gjort testet. Köp två för säkerhets skull!

Kram
    Okej :) .. gud va drygt att må illa så många veckor :/ ..  ja jag mår bättre nu, inte lika mkt illamående och då har jag nyss ätit middag också. så det är så olika :p ..  Nej jag vill verkligen inte ta ut något i förskott, för då kommer jag bli så besviken när jag gör testet.  ja jag ska köpa några st :)

Kram
  • erikaa89
    längtarefterbebis skrev 2010-12-18 13:01:37 följande:
    Vad spännande! Hoppas det går bra för dig! Skrattande
    Tack så jätte mycket! :D
  • Myan82

har läst tråden och tänker följa den, ja sitter i samma sits ja som har skrivit denna tråd,
    ja har gjort ett graviditetsuträknare och den stämde ganska bra, ska ha isf i slutet av september, 22-24 september ska de va dags, ska ha min mens nu under helgen och den har inte dykt upp, ska ha mensen den 18-20, har små symptomer på graviditet, men kan va mensen som e på g oxå,

när bör man göra ett test om mensen uteblir?

• cattleya3
    Myan82 skrev 2010-12-19 13:23:39 följande:
    har läst tråden och tänker följa den, ja sitter i samma sits ja som har skrivit denna tråd,
    ja har gjort ett graviditetsuträknare och den stämde ganska bra, ska ha isf i slutet av september, 22-24 september ska de va dags, ska ha min mens nu under helgen och den har inte dykt upp, ska ha mensen den 18-20, har små symptomer på graviditet, men kan va mensen som e på g oxå,

när bör man göra ett test om mensen uteblir?
    Hej!
    Jag gjorde testet ca 8-9 dagar efter förväntad mens.
     Och då var det ett väldigt tydligt streck måste jag säga.Glad

Lycka till!
Svar på tråden gravid eller mens ?