Hur reagerade ni när ni fick reda på att ert barn hade en utvecklingsstörning?
Jag har nyss fått reda på att vår dotter, 5 månader, har en utvecklingsstörning. Jag är ledsen, grämer mig över att vi bara gjorde NUPP/KUB (som visade på låg risk) och inte gjorde ett riktigt fostervattensprov. Då hade vi sluppit hamna i den här situationen. Jag är så arg på mig själv att jag inte förstod bättre!
Jag ser bara framför mig hur jobbigt livet kommer bli, vi kommer alltid få kämpa med ett barn som har extra stora behov, som antagligen kommer dö före oss, som kommer ha stora problem att tolka omgivningen osv.
Det känns som en jättebelastning för vår familj och för storasyskonet. Vi kommer aldrig bli den där härliga familjen som jag drömt om. Som har det lugnt, mysigt, harmoniskt hemma, som åker iväg på härliga semestrar.
Jag som hade sett framför mig hur roligt barnen skulle ha tillsammans, hur de skulle leka ihop. Nu känns allt så tungt, bara en belastning, den utvecklingsstörda tjejen kommer kräva massor med tid och uppmärksamhet, och kommer antagligen styra vårt liv en hel del!
Jag är sååå ledsen!
Hur reagerade ni när ni fick reda på att era barn inte var som andra? Känner ni igen er? Hur blev det med tiden, hur lång tid tog det att acceptera?
Jag ångrar, ångrar, ångrar att jag inte hade vett att göra fostervattensprov- då hade jag inte varit i denna situation! Tänk om man kunde ställa tillbaka tiden!