• sarsparis

Nån som har erfarehet av Kivik soffa från Ikea?

vi ska köpa en soffa till vårat allrum, kravet är att den sk relativt billig. Men, den måste också har någorlunda kvalitet. Nån som har Kivik från Ikea? Blir den lätt nedsutten, sliten mm? Den ska alltså stå i ett allrum, kommer  sittas i varje dag och såsmoningom blir det barnens tv rum.

• Svar på tråden Nån som har erfarehet av Kivik soffa från Ikea?
  • tideloo

Helt ok! Om ni ska ha den ett tag å sen flytta in till barnens tv rum!håller inte allt för länge,i alla fall gjorde inte min det

• Mint

Lyfter den här gamla tråden och undrar om någon mer har erfarenhet av IKEA KIVIK?

Det som skulle vara aktuellt skulle vara en tvåsitsvariant, eventuellt att vi bygger ut den med en schäslong om/när vi flyttar till ett större vardagsrum
    Hur är kvalitetskänslan? Rejäl eller bräcklig? Skön att ligga i framför tv:n? Vi ska givetvis till IKEA och prova innan köp men det är alltid kul med lite kommentarer... 

• Juleja

Jag undrar också. Köpte Kivik? Funderar på en sådan till vardagsrummet. VI har barn och det tumlas omkring en del. Är den skön att ligga i?

• Mint

Nu är ju tråden gammal men jag är nöjd med vår Kivik.
    Köpte tvåsitsvarianten och den funkar att ligga i - kuddarna är sköna och mtp att armstöden är så låga så gör det inget om huvud eller fötter sticker ut.
    Dock är kuddarna riktigt varma. Det är väl så att skumgummit inte andas, eller något och ligger man med datorn i knät på sommaren börjar man rätt snabbt brinna. Nu hör det ju iofs till saken att vi har riktigt varmt i vardagsrummet på sommaren. 

Svar på tråden Nån som har erfarehet av Kivik soffa från Ikea?