• Anonym (flera gånger?)

Hur kommer man flera gånger på ett samlag?

Läste omröstningstråden som handla om ifall kvinnor blir trötta eller pigga efter sex. Läste också där att många kommer flera gånger vid varje samlag??

Jag har bara varit med min pojkvän.

Vi har kommit fram till att det är ganska otajmat, för jag -hur trött jag än är innan- blir pigg efter sexet, medan han blir jääättetrött och kan somna nästan på stört. 
    Jag har ju aldrig provat, men jag skulle säkert kunna komma fler än en gång, men hur gör ni det liksom?? Han skulle nog aldrig komma på tanken att jag ska komma mer än en gång under en "sex-akt". Det går ju inte alltid till på precis samma sätt men typ:  Vi förspelar, har sex tills det är jättejätteskönt, han smeker mig och jag kommer, sen kommer han ganska snart efter, skulle nog aldrig "hinna" komma två gånger......?

• Svar på tråden Hur kommer man flera gånger på ett samlag?
  • Tuesday

Det där är ju olika... Vissa har lättare än andra, för mig räcker det att knulla. Han kanske kan smeka dig längre tid eller fortsätta med dig efter att han är klar?

• Anonym (ibland så)

Om jag kommer innan min pojkvän så kan jag ibland komma efter honom också för jag blir så upphetsad av att han kommer. Fungerar toppen som extra glidmedel dessutom :) Men det gäller att han kan fortsätta en liten stund efter han kommit. Om du säger att du vill komma igen så går han säkert igång på det och får lite extra kraft att förtsätta ;)

• copl2

Jag levde många år ihop med en kvinna som bara kom en gång och när hon kommit var hon ointresserad av sex efter det, så därför forskade vi aldrig i att hon skulle komma flera gånger.

Men efter henne har jag bara träffat på kvinnor som lätt kommer flera gånger under samma sexstund. Alla har fungerat lite olika, men jag har förstått att det är en fördel att jag inte kommer snabbt och utan att kunna kontrollera det. Jag kan hålla på mycket länge och då har kvinnan chansen att komma flera gånger. Och när jag slickar så är det ju bara att fortsätta när hon kommit, lite försiktigt så hon får hämta sig och så igång igen. Då brukar kvinnor få starkare och intensivare orgasmer vartefter och kanske hamna på en s.k. orgasmplatå där de liksom har en konstant orgasm med lite dalar och toppar.

Jag tror att många gör felet att de nöjer sig när hon fått en orgasm. Väldigt många kvinnor har förmågan att komma om och om igen och det ska man testa. Vad jag förstår gillar de kvinnor som upptäckt detta det och sexet blir bra mycket bättre.

Jag blir själv trött efter min orgasm, men kan starta om rätt snart och fortsätta, både smeka slicka och knulla, och det är klart att det uppkattas.

• Anonym

Jag har haft turen att träffa en man som kan hålla på  hur länge som helst utan att komma. Jag får orgasm flera gånger och det gillar både han och jag. Jag vill ha mkt sex skulle bli helt galen av en man som kommer typ efter några juck. Såna har jag haft nog av i mitt liv.

• Anonym (flera gånger?)
    Anonym (ibland så) skrev 2010-12-18 23:43:12 följande:
    Om jag kommer innan min pojkvän så kan jag ibland komma efter honom också för jag blir så upphetsad av att han kommer. Fungerar toppen som extra glidmedel dessutom :) Men det gäller att han kan fortsätta en liten stund efter han kommit. Om du säger att du vill komma igen så går han säkert igång på det och får lite extra kraft att förtsätta ;)
    Nja, vi har pratat lite om det där och, han pallar inte direkt efter, han har stånd en stund efter, men han orkar typ inte, och blir totalt osugen, :P, har sagt att han tycker sex 2, max 3 ggr om dagen är hans gräns från bekvämlighets-synpunkt, och då är det komma en gång som gäller..
    Hm, men jag blir ju lite nyfiken, vad som händer andra gången liksom....! I början när jag hade svårt att komma under samlaget brukade han slicka mig till orgasm först och sedan hade vi sex, (jag tycker det är skönt iaf), det hade säkert fungerat att komma igen då......
    Fast, mm, känns lite konstigt.. att be om mer liksom, då blir det ju mycket mer inriktat på mig på något sätt.....??

• Anonym (yes)

Jag kan absolut komma mer än en gång per samlag, men det varierar ju ganska mycket beroende på både min och min partners "dagsform". Om han är uthållig kan jag enkelt komma först en gång och så ytterligare en om jag är på det humöret. Rekordet är väl 3 ggr, men det är ju inte alltid att det funkar att komma mer än en gång, av olika anledningar. Oftast blir det bara en gång.

• Trust me

Under första tiden ihop med min fru så brukade vi skoja om att udda antal gånger var bäst. Någonstans runt 5 är det vanliga tror jag. Upp till 10 är fullt möjligt men då får vi hålla på 1-2 timmar. Ska hon ha många så brukar jag packa dem tätt istället. Då handlar det mer om att jag tvingar fram orgasmer och det blir visst riktigt jobbigt efter ett tag.  {#emotions_dlg.djavulsk} Tvångsorgasmsessioner brukar sluta med att hon krystar och livmodern krampar. Då ger livmoderkramperna spontana orgasmer efteråt.

Vet inte alls hur hon gör eller hur de känns. De kan vara olika allihop vad jag förstått men ändå ganska lika. jag har aldrig fått intrycket att hon tänker så mycket på det.

Eftersom det alltid varit jag som styrt och ställt i sängen så har det varit en orgasmresa för henne. Det tar mig att bra tag att komma själv så jag hinner med att göra ganska mycket under tiden. Ibland önskar jag att jag kunde komma snabbare men så ska det visst inte vara.

För oss är det ganska enkelt. Jag ser till att vi har sex och hur vi har sex. Nu har vi det annorlunda än när vi träffades men grunden är densamma. Jag hittar på grejer och hon hänger med. Hon har inte under någon längre period varit missnöjd med den här uppdelningen och inte heller känt sig förbisedd i den. Kanske därför hon kan släppa fram orgasmerna som hon gör.

Ingen aning om det knyter an till TS men det här var mina tankar kring orgasmer när jag sitter och tänker tillbaka på vårt förhållande. Jag tror mig inte vara någon sexgud eller ha några speciella tekniker utan det fungerar bara bra i sängen mellan oss.

• redneck girl

det går för mig flera gånger....sist är det ju liksom grand finale...efter det är jag klar och belåten .

• Anonym (ibland så)
    Anonym (flera gånger?) skrev 2010-12-20 11:59:01 följande:
    Nja, vi har pratat lite om det där och, han pallar inte direkt efter, han har stånd en stund efter, men han orkar typ inte, och blir totalt osugen, :P, har sagt att han tycker sex 2, max 3 ggr om dagen är hans gräns från bekvämlighets-synpunkt, och då är det komma en gång som gäller..
    Hm, men jag blir ju lite nyfiken, vad som händer andra gången liksom....! I början när jag hade svårt att komma under samlaget brukade han slicka mig till orgasm först och sedan hade vi sex, (jag tycker det är skönt iaf), det hade säkert fungerat att komma igen då......
    Fast, mm, känns lite konstigt.. att be om mer liksom, då blir det ju mycket mer inriktat på mig på något sätt.....??

Då får du jobba :p
    Ngt jag gillar är att "gnugga" klitoris mot honom då jag rider. Alltså att man mer rider fram och tillbaka än upp och ner. Då kan han sitta/ligga passiv, bara spänna underlivet lite för att det ska kännas mer då han håller på att slakna.
  • Anonym (flera gånger?)
    Anonym (ibland så) skrev 2010-12-21 22:21:11 följande:
    Då får du jobba :p
    Ngt jag gillar är att "gnugga" klitoris mot honom då jag rider. Alltså att man mer rider fram och tillbaka än upp och ner. Då kan han sitta/ligga passiv, bara spänna underlivet lite för att det ska kännas mer då han håller på att slakna.
    haha, ojdå, fast nja du menar efter han har kommit då förstår jag? för då är ju han totalt osugen på sex, och det skulle väl antagligen vara lite som att sitta och gnida sig mot någon som sitter och äter pizza&tittar på tv, ;D, haha,
    men det kommer väl kanske något tillfälle där jag kan köra på och se om jag kan få flera orgasmer, innan han kommer...:9
    lite spännande!!
  • Draqnight

Jag kommer flera gånger när vi har sex. Innan min nuvarande man så har jag bara lyckats få 2 orgasmer under samma sexakt, men vi har det kanonbra, än så länge är vi uppe i 6 orgasmer, sen blir det lite för mycket för mig Flört
    Men vi fortsätter att utforska om jag pallar med fler gånger, för min man kan hålla på väldigt länge när han koncentrerar sig.
    Brukar oftast bli runt 4 orgamser vaginalt, och 2 analt Flört Underbart!

Men det TS kan prova är ju att spänna dig lite mer, eftersom det känns mer då, och man kommer fortare.
    Och som någon skrev, när man rider så prova att rid fram och tillbaka och gnid klitoris, det brukar funka kanon.
    En ställning som jag alltid kan räkna med att jag kommer i, är när jag ligger på rygg, han över mig medans jag har den ena foten på hans axel, då kommer han åt riktigt, han håller i sänggaveln och bara kör på, funkar everytime, helt underbart skönt!

Hoppas du lyckas uppnå flera orgasmer under samma samlag, för varje orgasm blir intensivare än den andra, iallafall för mig Glad

Lycka till!

• Alighieri
    Anonym skrev 2010-12-20 08:56:03 följande:
    Jag har haft turen att träffa en man som kan hålla på  hur länge som helst utan att komma. Jag får orgasm flera gånger och det gillar både han och jag. Jag vill ha mkt sex skulle bli helt galen av en man som kommer typ efter några juck. Såna har jag haft nog av i mitt liv.
    Det finns en held del kvinnor som är som du, och sen finns det andra som inte vill hålla på efter första orgasmen.
    Så det är svårt att säga hur brudarna skall bete sig för att bli en drömälskarinna som du.
  • Anonym (ibland så)
    Anonym (flera gånger?) skrev 2010-12-22 10:57:21 följande:
    haha, ojdå, fast nja du menar efter han har kommit då förstår jag? för då är ju han totalt osugen på sex, och det skulle väl antagligen vara lite som att sitta och gnida sig mot någon som sitter och äter pizza&tittar på tv, ;D, haha,
    men det kommer väl kanske något tillfälle där jag kan köra på och se om jag kan få flera orgasmer, innan han kommer...:9
    lite spännande!!
    Hahaha, "äter pizza & tittar på tv". Ja, ungefär så om man tänker på det. Men precis som jag åtminsone, spelar mer upphetsad än vad jag är ibland då han ska komma, så får han ju göra detsamma för mig. Men visst, den där sista går helt på vilja ;)
Svar på tråden Hur kommer man flera gånger på ett samlag?