goatess82 skrev 2010-12-19 12:24:43 följande:
Låter vettigt vittra, ska testa det där med väska och att han får hjälpa till mer, tänkte också att han kan börja få peka ut vart sko och overall är så han släpper leken katt och råtta=)
det är väll spännande med all snö och så har vi skola brevid med många barn, men jag drömmer mardrömmar om vägen imellan, ska testa låta honom gå före det hjälper nog mycket också.
Sen är dom väll inte små intränade soldater heller som gör allt man säger, men jag vill verkligen få det att fungera hemma så länge som möjligt, och magen och ryggproblemen blir ju inte mindre!
Min yngsta är snart 20 månader....typiskt för barn i den åldern är ju att de vill göra saker själva, hjälpa till med allt och framför allt inte vill sitta fast. Det mest effektiva här är att be honom hjälpa mig med något eller fråga om han kan själv. Då kan han komma glatt trippandes tillbaka efter att sekunden före sprungit ilsket, vrålandes därifrån

.....och så är det kul att leka

. Hans navel är exempelvis "förbjuden zon". Igår när jag skulle tvätta honom så började jag låtsas att jag såg hans favoritmjukdjur i hans navel....att han nog hade gömt sig där.....och direkt hängde han på det tåget och satt och försökte titta själv....och jag fick tvätta bäst jag ville....vi letade ju efter Findus

.