hur funkar tassimo kapslarna?
är det en kapsel per kopp el?
blir dom inte dyr då?
jag funerar på skaffa en tassimo men vill veta lite hur dessa kapslar funkar.
är det en kapsel per kopp el?
blir dom inte dyr då?
jag funerar på skaffa en tassimo men vill veta lite hur dessa kapslar funkar.
En kapsel per kopp och det blir definitivt dyrare och dessutom jobbigare att använda om man har många över men kaffet blir jättegott!
ja, en kapsel / kopp. Vet inte var det blir i pris riktigt, mellan 4 och 8:-/kopp Eller 2 kapslar/kopp om du ska göra en latte.
Har en Nespersso sedan många år och älskar den! Supergott!
Dessvärre tycker jag verkligen!! att tassimos kaffe smakar riktigt illa! Jag skulle nog prova Nespersso för smakens skull. Det är inte dyrare än tassimo.
Var köper man kapslar till en Nespresso? Finns ej på typ onoff,el giganten,o det är det som jag tycker är krångligt med nespresso
Man kan beställa dem via internet och få dem via posten. (Fraktfritt o
m man köper ett visst antal ex).
Annars kan man köpa dem på Bibilioteksgatan och då köper man så många så att man slipper åka så ofta, om man inte har vägarna förbi ofta. De har provsmakningshörna där du kan prova smaker och se vad du gillar. Helt klart värt allt besvär om man vill att det ska smaka också.
Jag tycker att detta är en helt sjuk affärsidé ärligt talat.
Sedan NÄR behövde världen fler onödig förpackningar? Enriktig miljöbov, dessutm helt utan ekologiska alternativ i sortimentet.
Och att folk går på det...herregud människor som i vanliga fall aldrig skulle handla på avbetalning, vad tror ni att DETTA är då? En subvenbtionerad kaffemaskin som sedan drar in vinst genom dyra kapslar...känn er grundlurade.
En vanlig kopp kaffe kostar 50 öre koppen...ett lite lyxigare ekologiskt kanske 60 öre.
Utifrån en vanlig svensks kaffekonsumtion är det ju en massiv ökning av kaffekstnaden helt i onödan.
Dessutom helt patetiskt att det inte går att få de flesta svenskar attbytatill ett ekologiskt/rättvisemärkt kaffe för 60 öre koppen eftersom "det blir så dyrt". Men kommer det inplastat kan man plötsligt betala 4-8 kr koppen.
Mest pantade uppfinningen sedan engångsförpackat vatten-i-glas.
(postar en gång till utan citat då jag antaratt smygreklamen kommer raderas av red. och då även mitt inlägg eftersom den citerade texten finns med där).
största miljöboven måste väl ändå vara leksaksbutikerna.
Dyrare ja, men ack!!! så fantastiskt gott.
Prioriterar en god kopp kaffe framför annat, då jag är småbarnsmor och inte hinner med så många andra utsvävningar och laster!
Kapslarna finns att köpa på Kjell och Co, och då är de inte engångs utan påfyllningsbara (har dock inte testat själv, men sett reklamen).
Visst en miljöbov, helt rätt, men vad är inte näsdukar, toalettpapper, plastleksaker, alla onödiga förpackningar runt alla förpackningar , mascara mm man köper.
Recycl:a dem som metall!
Tror inte det, är inte säker. De ser till formen ut som Nespressos kapslar.
Har för mig att tassimos är större och plattare till utformningen??!