• Anonym

Cytotec funkar inte??

Var på vul och fick veta/se att det inte fanns något foster endast en tom hinnsäck.
    Igår var jag och sambon och träffade barnmorska och fick cytotec samt smärtstillande.
    Tog först  2 st cytotec  kl. 16, en kl 20 o den sista kl 00 (enl ordination).
    Problemet är nu att det är  ca 28 tim sen jag "påbörjade behandlingen" och det händer inget!
    Fick ett par reäla sammandragningar ca 4 tim efter att jag tog dom två första, sen ytterligare några under ett par tim.
    Nu har jag värk i ryggen men det verkar inte hända så mycket mer. 
    Har pratat med Sjukvårdsuppl. (1177) som i sin tur ringde upp gyn-akuten och fick veta att "detta kan ta tid"..
    Bor såpass långt från sjukhuset att det inte finns någon möjlighet för mej att åka dit och be om råd och dom har (enl växeln på sahlgrenska och sjukvårdsuppl) inget nr man kan ringa heller.
    Så det jag undrar är om någon annan råkat ut för detta?

• Svar på tråden Cytotec funkar inte??
  • Anonym

Det låter jättekonstigt! Ring upp gynakuten igen.

• fröken

Jag har tagit cytotec 2 ggr. Första gången så hände inte mer än att jag fick ont - blev skrapning tillslut.
    2:a gången kom blödning igång lite, men inte tillräckligt - skrapning då också.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-18 20:01:07 följande:
    Det låter jättekonstigt! Ring upp gynakuten igen.
    Tillägg: Det klart att göteborg har nån form av gynakut som man kan ringa. Jag bor i en mindre stad och jag har tillgång till en gynakut. Ring sjukvårdsupplysningen igen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-18 20:03:06 följande:
    Tillägg: Det klart att göteborg har nån form av gynakut som man kan ringa. Jag bor i en mindre stad och jag har tillgång till en gynakut. Ring sjukvårdsupplysningen igen.
    Inte som man kanske kan ringa direkt dessa tider på dygnet. Bor i Sthlm och vår son får hemska feberkramper och slutar andas. Vi försökte komma i kontakt med Astrid Lindgrens barnsjukhus på kvällen då läkare där sagt att vi skulle höra av oss när han krampade igen, men icke. Ringde man numret som står dig så kommer man automatiskt till 1177.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-18 20:23:49 följande:
    Inte som man kanske kan ringa direkt dessa tider på dygnet. Bor i Sthlm och vår son får hemska feberkramper och slutar andas. Vi försökte komma i kontakt med Astrid Lindgrens barnsjukhus på kvällen då läkare där sagt att vi skulle höra av oss när han krampade igen, men icke. Ringde man numret som står dig så kommer man automatiskt till 1177.
    OK det kanske är skiljer sig mellan landsting.
Svar på tråden Cytotec funkar inte??