• I have a kid

oansvariga föräldrar!!!!!!!!!!

Blir så  LESS

lovar mig själv : ALDRIG mer! varje gång jag hyrt en barnfilm/familjefilm å den är så repig att det inte går att se den.

SÅ less på Föräldrar som inte kan se till att ansvara för filmen då dom hyr åt sina ungar, är det så svårt ?
     låt inte ungarna själva ta ut/sätta in filmen i dvd/fodralet. Se till att DU ansvarar för det, inte ditt/dina barn!

Samma visa om man hyr barnfilm/familjefilm på coop/ica/hemmakväll ALLTID så repiga så det funkar inte att se eller filmen hackar

Kul att kvällen blev förstörd!

• Svar på tråden oansvariga föräldrar!!!!!!!!!!
  • 2underbara

Köp istället, ungar brukar ändå vilja se samma skit gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång....

• I have a kid
    2underbara skrev 2010-12-18 21:19:56 följande:
    Köp istället, ungar brukar ändå vilja se samma skit gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång....

Jo men brukar ladda ner bara det att det är svårt att ladda ner barnfilmer med svenskt tal!
  • Snooze

Håller med...

och sen gärna nån gång till...

• disktrasan

Vad kul att höra någon som hyr!Glad
    Jag förstår dig, ännu värre är att låna ut filmer till vänner eller släktingar som inte lägger i skivan fodralet utan låter skivan ligga upp och ned på tvbänken i hundra år.

Men folk är rätt respektlösa, är inte särskilt rädda om andra saker.

• Blomsteröga

Det gäller inte bara barnfilmer tyvärr. Milleniumtriologin var ordentligt repig när vi hyrde den och jag irriterar mig som f-n på att folk inte kan vara rädd om en skiva. Hur svårt kan det vara iksom?

• 2underbara
    Snooze skrev 2010-12-18 21:22:23 följande:

Håller med...

och sen gärna nån gång till...

• JenLyckan

det går faktiskt å klaga/reklamera även i en video affär.. kommer ihåg när vi hyrde vhs:er när jag va liten , å visa var helt sönder tittade, då gick mamma tillbaks med filmen å sa att den inte gick å se på å sen fick vi välja ny film, svårare va d inte :) dom är mån om de kunder dom har :) 

• 2underbara
    I have a kid skrev 2010-12-18 21:21:36 följande:
     Jo men brukar ladda ner bara det att det är svårt att ladda ner barnfilmer med svenskt tal!
    Sant

Vi har ett par köpta där man kan välja svenskt tal men våran lille struntar i om det är norska, danska, svenska eller engelska, han mumlar med i det de säger oavsett språk,
    han älskar att sjunga Krambjörnslåten på danska

Kanske något din lille gör med (inte just det där med danska kanske, hehehe),
    se det som gratis språkkunskap
  • NoWiMom

Håller med, det är det värsta som finns. Tyvärr verkar det gälla vuxnas behandling av filmer också då jag råkat ut det för det flera gånger men filmer som inte varit avsedda för barn. Men jag gick tillbaka med den och sa att den inte gick att se på och fick då hyra en ny gratis. Men visst är det störande när man tänkt se filmen idag och inte en annan imorgon..

• I have a kid
    disktrasan skrev 2010-12-18 21:22:35 följande:
    Vad kul att höra någon som hyr!Glad
    Jag förstår dig, ännu värre är att låna ut filmer till vänner eller släktingar som inte lägger i skivan fodralet utan låter skivan ligga upp och ned på tvbänken i hundra år.

Men folk är rätt respektlösa, är inte särskilt rädda om andra saker.
     Nä tråkigt..

saknar faktiskt då man kunde hyra videofim, om den inte funkade så tryckte man på nån knapp så blev det bättre.
     Fast då var d irriterande att filmen inte var tillbaka spolad.Skrikandes

Fast man tkr ju att personalen ska kunna kolla skivan INNAN dom lägger ner den i fodralet.
     Men på coop kanske man inte kan begära det, dom är ju inga experter,

lite OT men stod på skivan ATT den inte får användas som hyr skiva.. hm vad pysslar coop med igentligen.
Svar på tråden oansvariga föräldrar!!!!!!!!!!